تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

مراقب مسابقات عکس سلفی باشید

  • کد خبر : 1018
  • 22 تیر 1396 - 9:42
مراقب مسابقات عکس سلفی باشید
رئیس پلیس فتا استان بوشهر چالش مسابقات فیلم و عکس های خصوصی در شبکه های اجتماعی موبایلی را تهدیدی جدید و نگران کننده دانست.

به گزارش امواج نیوز، سرهنگ مهدی قاسمی می گوید: با توجه به توسعه روز افزون استفاه از فضای مجازی، بسیاری از نوجوانان و جوانان زمان بسیار زیادی از اوقات مفید خود را صرف استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی می کنند.

این مقام انتظامی افزود: در حال حاضر یکی از تهدیدات جدیدی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد برگزاری مسابقات چالش فیلم و تصویر خصوصی نوجوان و جوانان در کانال ها و شبکه های اجتماعی موبایلی است که با اهداء جوائز کاربران را ترغیب به مشارکت می کنند.

وی بسیاری از پرونده های این پلیس را مربوط به انتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: کاربران با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود نظیر فیلم و عکس در اینگونه کانال ها موجب می شوند افرادی از این فرصت سوء استفاده و نیات شوم خود همچون اخاذی، نشر اکاذیب و مزاحمت های اینترنتی را عملی کنند که بعضا علیرغم دستگیری و مجازات قانونی آنان، آسیب های روحی و روانی جبران ناپذیری به کانون خانواده بزه دیدگان وارد می شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر برقراری امنیت و آرامش در فضای مجازی را اولویت اصلی کاری این پلیس نام برد و از هم استانیهای عزیز خصوصا نوجوانان و جوانان خواست فریب اینگونه کانال ها را نخورند و به هیچ عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی موبایلی به اشتراک نگذارند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1018

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.