تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

تصویب ۶۶ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز جنوب استان بوشهر

  • کد خبر : 1104
  • 28 تیر 1396 - 17:52
تصویب ۶۶ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز جنوب استان بوشهر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: با تلاش نماینده جنوب استان در مجلس و حمایت وزیر نفت، ۶۶ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز جنوب استان مصوب شد.

به گزارش امواج نیوز، سهیل مهاجری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح توسعه فضای سبز مناطق جنوبی استان در راستای تلطیف هوا و کاستن از آلاینده‌های منطقه است که به دنبال پیگیری های موثر و علمی دکتر الماسی نماینده مردم شریف دیر،کنگان ،جم وعسلویه و موافقت وزیر نفت تحقق یافته است.

وی افزود: انتظار می رود این طرح به زودی عملیاتی شود و منابع طبیعی و آبخیزداری استان توسعه فضای سبزمنطقه را متناسب با شرایط آب وهوایی ودر بیش از هزارهکتار از اراضی ملی آغاز کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرتصریح کرد: اجرایی شدن این طرح به ایجاد کمربند سبز در حوزه جنوب استان منجر خواهد شد و کارکرد موثری بر کاهش آلایندگی منطقه و توجه به توسعه پایدار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مساحت فضای سبز کنونی موجود در منطقه ویژه از ابتدای راه اندازی تاسیسات پارس جنوبی تا کنون کمتر از یک هزار هکتار است که این امر حاکی از عدم توجه متولیان منطقه به مسئولیت های اجتماعی خود با محیط پیرامون بوده است.

مهاجری اضافه کرد: نماینده جنوب استان با توجه به تجربه و دانشی که در حوزه های جامعه شناختی دارد خوشبختانه به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت توجه خاصی داشته و مصوب شدن توسعه فضای سبز محیط پیرامون تاسیسات منطقه ویژه نیز بر همین دیدگاه استوار است.

وی با اشاره به اهمیت توجه بیش از پیش به موضوع توسعه پایدار؛ این رویکرد را با تاکید بر فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یک ضرورت دانست و تاکید کرد:انتظار داریم مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی نیز با دیگر مجموعه استان و نمایندگان مجلس هماهنگ تر عمل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: توسعه صنایع نفت و گازعسلویه نباید منجر به تخریب عرصه های منابع طبیعی و ضرر رساندن به مردم منطقه شود و توجه به این عرصه ها و احیای مجدد آنها به همکاری وزارت نفت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با کمک نمایندگان مجلس استان و بخصوص نماینده جنوب از ظرفیت نفت برای احیای منابع طبیعی استان استفاده کنیم و تعهدات نفت به محیط پیرامون جامعه عمل به خود بگیرد / مهر

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1104

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.