تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

انتقال شناورهای باری بندر دیر به اسکله الی شمالی

  • کد خبر : 1173
  • 02 مرداد 1396 - 20:49
انتقال شناورهای باری بندر دیر به اسکله الی شمالی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناورهای باری بندر دیر پس از تخلیه در بندر برای پهلو گیری به اسکله الی شمالی انتقال داده می شوند.

به گزارش امواج نیوز ، محمد مهدی بنچاری روز دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی بندر در شهرستان دیر افزود:
یکی از دلایل اصلی برای اجرای این طرح کاهش بار ترافیکی در اسکله دیر است زیرا ازدحام شناورهای باری و صیادی باعث بروز مشکلاتی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از خطر آتش سوزی شناورها در اسکله به دلیل ترافیک بالا از دیگر اهداف این جا به جایی است.
بنچاری ادامه داد: پس از انتقال شناورها به اسکله الی شمالی باید نسبت به کنترل اسکله و تکلیف مرزبانی، ادارات شیلات، بندر و شهرداری در آن مشخص شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به رعایت ایمنی توسط مالکان شناورها در اسکله گفت: رها کردن شناور و روشن نگه داشتن پمپ آب در آتش گرفتن شناورها در اسکله بندر کنگان دخالت داشتند.
بنچاری ادامه داد: لایروبی بندر، طراحی جایگاه سوخت در اسکله تجاری، اعزام خودرو آتش نشان همراه هشت نیروی آموزش دیده به اسکله و روشنایی و چراغ دریایی در بندر دیر در دستور کار است.
معاون صید و صیادی شیلات استان بوشهر گفت: جدا سازی شناورهای باری از صیادی در اسکله بندر دیر برای جلوگیری از خطرهای احتمالی ضروری است.
عباس آهنگرمقدم افزود: هم اکنون در زمان پهلوگیری، شناورها در اسکله اختصاصی شیلات در هم تنیده شده که هیچ شناوری نمی تواند براحتی جدا شود و این برای صیادان و حتی شناورهای نیز مشکل آفرین شده است.
وی با اشاره به حضور نگهبان در شناورگفـت: برای جلوگیری از حادثه و اطلاع رسانی حضور یک نگهبان در هر شناور الزامی است همانطور که شیلات با تعهد محضری این کار را انجام داده است.
فرمانداردیر گفت: با توجه به مشکلات اختلاط پهلوگیری شناورهای باری و صیادی در اسکله این بندر، طرح ساماندهی شناورهای باری در اسکله روستای الی شمالی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت اما اجرایی نشد.
حمزه اعتماد افزود: شناورهای باری و صیادی در یک پست در اسکله مربوط به شیلات پهلو می گیرند که این امر باعث بروز مشکلات اجتماعی شده که باید برطرف شود.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید در بخش شیلات و زیر ساخت های بندری تاکنون خدمات فراوانی به این منطقه ارائه شده است که باید به نحو احسن از این خدمات بهره برد.
فرمانداردیر گفت: ظرفیت اسکله شیلات در اندازه شناورهای صیادی تعریف شده و گنجایش شناورهای باری را ندارد و برای این منظور اسکله روستای الی شمالی بهترین مکان برای پهلوگیری شناورهای باری پس از تخلیه کالاست.
وی افزود: اسکله الی شمالی برای پهلوگیری شناورهای باری مکان بسیار خوبی است و در این ارتباط جلسات زیادی تشکیل شده اما هنوز این کار عملیاتی نشده و شناورها در اسکله با مشکل روبرو هستند.
اعتماد، با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی شناورها در تیرماه سال ۹۴ در بندر دیر گفت: براثر این آتش سوزی ۱۹شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر در آتش سوخت که میزان خسارت این آتش سوزی ۱۱۰میلیاردریال اعلام شد.
هفته گذشته نیز بر اثر آتش سوزی در اسکله بندر کنگان در جنوب استان بوشهر ۱۳ موتورلنج در آتش سوخت و ۱۲ قایق نیز غرق شد.
در بندردیر(dayyer) در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور بیش از ۵۰۰ شناور در زمینه سفاری و صیادی مشغول فعالیت هستند./ ایرنا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1173

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.