تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

فرسودگی شبکه آب رسانی یکی از دلایل قطعی آب در کنگان

  • کد خبر : 1178
  • 03 مرداد 1396 - 9:36
فرسودگی شبکه آب رسانی یکی از دلایل قطعی آب در کنگان
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان: ساعات جیره بندی آب در۹۵درصد شهر کنگان از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر می باشد

به گزارش امواج نیوز، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان افزود : نیمی از سیستم شبکه آب رسانی کنگان بالای ۴۰ درصد فرسودگی دارد؛ شکستگی های لوله ها باعث هدر شدن آب و در نهایت قطعی می شود که برای تعمیر و نوسازی این شبکه نیاز به اعتبارات قابل توجهی است.
آقا بزاز با بیان ایجاد سامانه ی اطلاع رسانی از سال گذشته افزود: سامانه ۱۲۲ اداره آب و فاضلاب استان جهت پاسخگوی مشکلات و شکایات شهروندان، راه اندازی شده است که همکاران در اسرع وقت به آن رسیدگی میکنند.
وی در خصوص رعایت الگوی مصرف آب اظهار داشت: متاسفانه سر رفتن منبع های آب به دلیل نداشتن شناور، از بارز ترین موارد اسراف آب در این مناطق می باشد که اداره آب در این زمینه با اعزام پرسنل فنی به محل و تعمیر آن با مردم اعلام همکاری می کند.
وی با اشاره به اینکه مصارف غیر ضروری خانواده ها سهمیه آبی چندین برابر سهمیه کنونی نیاز دارد، بیان کرد: هر خانواربر اساس سرانه مصرفی شهری که آب و فاضلاب کشور تعیین کرده است؛ در ماه ۲۲ متر مکعب مجاز به مصرف آب دارد و بیش از آن به طور تساعدی محاسبه میشود که علاوه بر افزایش هزینه قبض آب، سهمیه بقیه شهروندان را ضایع میکنند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان ادامه داد: میزان حجم آبی که از خوزستان و شیراز به عنوان سهمیه به ما تعلق می گیرد در فصل زمستان و تابستان برابر است ولی با شروع فصل گرما میزان مصرف هر خانوار ۲یا ۳ برابر مصرف آب در زمستان و ماه رمضان می شود و به این دلیل با مشکل کمبود آب رو به رو می شویم.
وی با بیان اینکه از مردم خواستار رعایت الگوی مصرف هستیم؛ خبر داد: هرچه مردم مصارف غیر ضروری نظیر شست و شوی ماشین، فرش و حیاط منزل را به حداقل برسانند قطعی آب نیز کمتر می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده ۲۰ انشعاب غیر مجازدر دادگاه شهرستان وجود دارد، گفت: مقدار آبی که برای راه اندازی و پر کردن چاه های غیر مجاز مصرف می شود برابر آب روزانه یک شهرک مسکونی است و علاوه بر اینکه ساعات قطعی آب در روز را افزایش میدهد، حق الناس را هم در پی دارد که اداره آب و فاضلاب به طور جد در حال اقدام مراحل قضایی است.
آقا بزازتصریح کرد: با عقد قرار داد بین وزرات نیرو و آب شیرین کن کنگان به مدت ۱۵ سال که ده هزار متر مکعب آب شیرین وارد لوله های شهری می شود؛ در مقابل دولت مبلغی حدود ۴ میلیارد تومان به آب شیرین کن می پردازد که با این وجود درخواست بیشتر از این مقدار حجم آب ممکن نیست.
وی ادامه داد: ساعات جیره بندی آب در۹۵درصد شهر کنگان از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر می باشد که بسته به شیب موجود در برخی مناطق مدت زمان قطعی متفاوت به نظر می رسد/ثلاث – زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1178

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.