تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

تشریح جزئیات روش جدید فروش اینترنت برای نخستین بار

  • کد خبر : 1283
  • 09 مرداد 1396 - 11:11
تشریح جزئیات روش جدید فروش اینترنت برای نخستین بار
معاون رگولاتوری گفت: به زودی اینترنت اتصال محور با سرعت‌های تا 2 مگ، 2 تا 6 مگ، 6 تا 16 مگ (تا 20 مگ) با 10 گیگ حجم خارجی و 20 گیگ حجم داخلی با قیمت‌ 20، 35 و 50 هزار تومان و یک رنج ویژه کم‌مصرف‌ها ارائه می‌شود.

اخیرا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه‌ای شیوه جدید فروش اینترنت در کشور را تغییر داده که به زودی این مصوبه ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
به گزارش امواج نیوز به نقل از فارس، طبق این مصوبه فروش حجمی اینترنت برای همیشه در کشور متوقف می ‌شود.
صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات مصوبه تغییر فروش اینترنت در کشور را تشریح کرد.
به گفته عباسی در این مصوبه بر تقویت ترافیک داخلی و شبکه ملی اطلاعات تمرکز شده و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات به طور کامل در آن پیاده‌سازی شده است.
*فروش اینترنت از تعرفه‌محور اتصال‌محور می‌شود/ عنوان اینترنت نامحدود صحیح نیست
شاهکوه گفت:‌ روش قبلی فروش اینترنت در کشور تعرفه‌محور بود که اکنون اتصال‌محور می‌شود و اسم روش جدید اینترنت نامحدود نیست.
وی گفت: ردپای تغییر روش فروش اینترنت و چرخش به سمت فروش غیرحجمی از مردادماه ۹۵ اعمال شد که به صورت انتخابی بود و گرایش زیادی به سمت آن ایجاد نشد. در نتیجه به این تصمیم رسیدیم که برای اجرایی شدن کامل فروش غیرحجمی در کشور باید روش فروش غیرحجمی باید تنها گزینه کاربران باشد.
*دو روش مرسوم در دنیا برای مصرف منصفانه
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در دنیا در روش اتصال‌محور حد مصرف به عنوان مصرف منصفانه پیش‌بینی می‌شود که دو حالت دارد. در حالت اول وقتی مصرف از مقدار مشخصی عبور کرد، سرعت را کم می‌کنند و در حالت دوم کاربران حجم اضافی خریداری می‌کنند که با توجه به اینکه در ایران پیش از این خرید حجم اضافی مرسوم بود، حالت دوم را برای اجرا انتخاب کردیم.
*جزئیات سرعت، قیمت و ترافیک اینترنت در روش فروش اتصال محور
شاهکوه ادامه داد: در روش جدید چند محدوده‌ سرعت تعریف و برای هر محدوده قیمتی پیش‌بینی شده است که علاوه بر محدود سرعت‌های اصلی یک رنج ویژه با سرعت کمتر و قیمت پایین تر برای مشترکان کم مصرف نیز وجود دارد.
وی توضیح داد: محدوده‌های سرعتی شامل سرعت تا ۲ مگابیت بر ثانیه، سرعت ۲ مگ تا ۶ مگ، سرعت ۶ تا ۱۶ مگ (تا ۲۰ مگ) است.
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: این سه محدوده به ترتیب ۲۰ هزار تومان، ۳۵ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان قیمت دارند و هر سه محدوده سرعتی دارای ۱۰ گیگ ترافیک بین‌الملل و ۲۰ گیگ ترافیک داخلی است.
شاهکوه اظهار داشت: همچنین بسته ویژه مشترکان کم مصرف نیز با سرعت زیر یک مگابیت بر ثانیه با قیمت ۱۰ هزار تومان دارای ۳ گیگ ترافیک خارجی و ۶ گیگ ترافیک داخلی دیده شده است.
عباسی تأکید کرد: در روش جدید فروش اینترنت بر اساس اتصال محور قیمت‌ها به گونه‌ای تعیین شده که از قیمت‌های قبلی برای مشترک پایین‌تر تمام می شود.
*ارائه حجم داخلی به میزان حداقل ۲ برابر تا حداکثر ۱۰ برابر ترافیک خارجی
وی گفت: در تمام محدوده‌های سرعتی کف میزان ترافیک داخلی دو برابر ترافیک خارجی تعیین شده است و حتی اجازه ارائه ترافیک داخلی تا ۱۰ برابر ترافیک خارجی نیز پیش‌بینی می‌شود. به این معنا که برای مثال سرویس ۲ مگ با قیمت ۲۰ هزار تومان دارای ۱۰ گیگ حجم اینترنت بین‌الملل و ۲۰ گیگ اینترنت داخلی است که میزان ترافیک داخلی قابل افزایش تا ۲۰۰ گیگ نیز است و با این حجم مشترک می‌تواند روزانه تا ۱۰ ساعت دانلود کند که اگرچه در کلمه مصداق نامحدود مطلق نداریم اما در عمل سرویس نامحدود می‌شود.
وی تأکید کرد: اختیار ارائه حجم داخلی از حداقل دو برابر تا ۱۰ برابر حجم خارجی بسته به امکانات انتقال داخلی شرکت‌های اینترنتی دارد که اکنون همه شرکت ها این امکان را ندارند اما به تدریج در آینده این اتفاق رخ خواهد داد و همه شرکت ها به سمت ارائه حجم داخلی بیشتر از ۲ برابر حجم خارجی خواهند رفت.
*هر گیگ حجم اضافه بر سقف تعیین شده ۳ هزار تومان
عباسی درباره پایان حجم و نیاز به خریداری حجم بیشتر، توضیح داد: برای مصرف بیشتر از سقف تعیین شده، قیمت هر گیگ ترافیک مشخص شده که تقریباً مشابه قبل است و هر گیگ ترافیک بین‌الملل ۳ هزار تومان و هر گیگ ترافیک داخلی با نصف قیمت آن فروخته می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در این مصوبه امکان فروش حجم اضافی بین‌الملل تا ۴۰ درصد ارزان‌تر پیش‌بینی شده و کاهش قیمت حجم داخلی اضافه تا یک دهم قیمت نیز ممکن است که تفاوت تخفیف مجاز حجم داخلی و خارجی برای رونق ترافیک داخلی است.
* امکان تبدیل حجم خارجی به حجم داخلی
عباسی تاکید کرد: بسته به مصرف کاربر و در صورت تمایل، امکان تبدیل هر گیگ ترافیک خارجی به ۲ گیگ داخلی نیز فراهم است برای مثال متقاضی می‌تواند ۵ گیگ ترافیک خارجی را با ۱۰ گیگ ترافیک خارجی جابه جا کند.
*تعرفه‌گذاری سرعت‌های ۲۰ مگ تا ۵۰ مگ برای نخستین بار در کشور
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تعرفه‌گذاری سرعت‌های بیش از ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: تا قبل از این مصوبه برای سرعت های بالاتر از ۲۰ مگ تعرفه مصوب وجود نداشت که اکنون تعرفه سرویس های ۲۰ مگ تا ۵۰ مگ نیز تعیین شده و سرعت ۲۰ مگ و بالاتر ارائه سرویس روی فیبر نوری است.
وی گفت: در این مصوبه تعرفه از فناوری مستقل شده و برای سرعت تمام سرویس‌های مبتنی بر سیم مسی از جمله ADSL یا VDSL یا فیبر نوری یکجا تعرفه گذاری شده است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1283

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.