تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

۳۶درصد خانوار کنگان اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کردند

  • کد خبر : 129
  • 16 مهر 1395 - 21:26
۳۶درصد خانوار کنگان اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کردند
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: شهرستان کنگان تاکنون 36 درصد خانوار این شهرستان و 27 درصد استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند.

 به گزارش امواج نیوز، رضا عوض‌پور بعدازظهر امروز در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهر عالیشهر بوشهر با بیان اینکه سرشماری هر ۱۰سال یک بار اجرا می‌شود اظهار داشت: با توجه به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه نتایج  این سرشماری در برنامه‌ریزی برای ۱۰ سال آینده استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ۱۰ سال آینده بر اساس همین سرشماری  برای توسعه  استان اقدام می‌شود تاکید کرد: پس این موضوع بسیار حائز اهمیت است  تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه کردند که همه مردم باید در این طرح شرکت فعال کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر  با اشاره  به  این موضوع که همه کسانی که دغدغه توسعه و پیشرفت استان را دارند به امر سرشماری وارد شده‌اند تصریح کرد:  این سرشماری مربوط به جناح یا گروه خاص سیاسی نیست و مربوط به همه آحاد جامعه  است و همگان باید در این امر مهم مشارکت فعال داشته باشند.

عوض‌پور  از مشارکت ۲۷ درصدی خانوارهای استان بوشهر در مرحله نخست طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی خبرداد و گفت:استان بوشهر در مشارکت اینترنتی در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن رتبه نخست کشور دارد بگونه‌ای که تاکنون ۲۷ درصد خانوار این استان ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون افزون بر ۹۰ هزار خانوار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی شرکت کرده‌اند که ۲۷ درصد خانوار استان بوشهر شامل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در  طرح سرشماری اینترنتی رتبه نخست در بین استان‌ها دارد بیان کرد: شهرستان عسلویه با حدود ۴۰ درصد مشارکت در استان بوشهر رتبه برتر دارد و شهرستان‌های تنگستان با ۳۷ درصد، کنگان ۳۶ درصد و دیلم ۳۲ درصد رتبه‌های بعدی به خود اختصاص داده‌اند.

عوض‌پوربا بیان اینکه استان بوشهر یک استان ثروتمند است گفت: ما باید تلاش کنیم  تا با آمار واقعی بدست آمده از این سرشماری بتوانیم از این امکان برای توسعه و پیشرفت استان  بهره ببریم.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار  برای  اجرای طرح‌های عمرانی استان بوشهر تخصیص می‌یابد افزود: یک سوم این مبلغ در قانون بودجه  بر اساس شاخص‌های مختلف مصوب می‌شود و مابقی با تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی از مرکز تامین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام دغدغه‌های مردم مثل، اشتغال،ازدواج، رفاه، امنیت ، آسایش و..به همین امرمهم سرشماری بستگی دارد و این درجه اهمیت آن را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با بیان اینکه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی های ۱۰سال آینده کشور بر اساس همین سرشماری  است خاطر نشان کرد:در عالیشهر برنامه‌ریزی خوبی برای سرشماری صورت گرفته هرچند هنوز از متوسط مشارکت عقب افتاده است.

عوض‌پور با بیان اینکه  آموزش و پرورش و بسیج امین مردم هستند گفت:  امکانات لازم برای ثبت نام سرشماری بصورت اینترنتی در دستگاه‌های مختلف از جمله مدارس و پایگاه‌های مقاومت بسیج فراهم شده بگونه‌ای که در روزهای تعطیل بسیج آماده ثبت نام شهروندان در سرشماری است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=129

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.