تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

راه‌اندازی مرکز نگهداری واکسن و سرم در دیر

  • کد خبر : 1303
  • 10 مرداد 1396 - 10:51
راه‌اندازی مرکز نگهداری واکسن و سرم در دیر
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: سردخانه مرکزی نگهداری و توزیع واکسن و سرم جنوب این استان در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش امواج نیوز، عادل مقدس روز سه شنبه در نشست سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر افزود: شهرستان دیر در حوزه سلامت دارای زیر ساخت‌های خوبی است که در چند سال اخیر بویژه در دولت تدبیر و امید تقویت شده است.
وی اضافه کرد: یکی از این زیرساخت‌ها، مرکز نگهداری و توزیع واکسن و سرم در شهرستان دیر است که از مجهزترین و استانداردترین مراکز زنجیره سرما به منظور نگهداری واکسن و سرم در استان بوشهر به شمار می‌رود که در چند ماه آینده به عنوان سردخانه مرکزی نگهداری و توزیع واکسن و سرم جنوب استان راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تلاش در اجرای سیاست تمرکز زدایی است، گفت: به منظور پیش بینی حوادث غیر مترقبه و برای آمادگی لازم بحث مراکز نگهداری و توزیع واکسن از حالت واحد به منطقه ای درآمد.
وی گفت: واکسن‌ها و مواد بیولوژیک چهار شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم در مرکز زنجیره سرما در دیر نگهداری می‌شود.
مقدس گفت: علاوه بر واکسن‌ها، مواد بیولوژیکی دیگری نظیر سرم بیماری هاری، بتولیسم، مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی هم از طریق این مرکز نگهداری و در زمان نیاز به مراکز منتقل می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ زنجیره سرما در نگهداری و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک بیان کرد: این مرکز مجهز به سامانه هشدار دهنده و کنترل از طریق پیامک و برق اضطراری است که در صورت قطع برق ظرف مدت پنج دقیقه برق اضطراری به کار می‌افتد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1303

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.