تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

الماسی: بنزین یورو ۴ در بوشهر، ۳ ماه دیگر

  • کد خبر : 137
  • 16 مهر 1395 - 21:50
الماسی: بنزین یورو ۴ در بوشهر، ۳ ماه دیگر
با توجه به اینکه آلودگی‌های ناشی از سوخت با استاندارد پایین سبب بروز بسیاری از سرطان‌ها می‌شود، باید بسیار سریع‌تر از اینها عرضه بنزین با استاندارد یورو در بوشهر در دستور کار قرار می گرفت.

به گزارش امواج نیوز از بوشهر، چند ماه پیش بود که بحث کیفیت بنزین های عرضه شده در جایگاههای سوخت استان بوشهر با اعتراضات مردم مواجه شده و آنها از خسارت به خودروهایشان گلایه داشتند.

 در مقابل شرکت پخش فرآورده های نفتی اصرار داشت با آزمایش های صورت گرفته و اعزام نمایندگانی به شهرستان ها، مغایریتی در استاندارد بنزین عرضه شده پیش نیامده است، موضوعی که البته عدم ورود دستگاههای نظارتی یا مسئولانی در قامت استانداری به این ماجرا بسیار به چشم آمد.

متعاقب آن بود که مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران در نشستی خبری ضمن بیان اینکه ما هم اعتراضات به کیفیت بنزین در برخی شهرها مثل بوشهر را شنیده ایم اما مستندی در این خصوص دریافت نکرده ایم، اظهار داشت: عرضه بنزین یورو ۴ در ۸ کلانشهر آغاز شده و اکنون به صورت آزمایشی در برخی مناطق مثل بوشهر نیز انجام می شود. موضوعی که البته رییس اتحادیه جایگاه داران استان آن را تکذیب کرد.

با توجه به اینکه آلودگی‌های ناشی از سوخت با استاندارد پایین سبب بروز بسیاری از سرطان‌ها می‌شود، باید بسیار سریع‌تر از اینها عرضه بنزین با استاندارد یورو در بوشهر در دستور کار قرار می گرفت، اما متاسفانه نسبت به این مهم غفلت شده است.

هم اکنون هشت کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، اراک، تبریز، کرج، مشهد و اهواز تحت پوشش کامل نفت‌گاز و بنزین یورو ۴ قر ار دارند.

حالا نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خبر داد: با پیگیری‌ها و مکاتباتی که با مسؤولان وزارت نفت داشته‌ام ان‌شاءلله توزیع بنزین یورو۴، در استان بوشهر نیز تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: به دنبال دغدغه و مراجعات مکرری که از سوی مردم شاهد بودیم وضعیت کیفیت بنزین در استان بوشهر را به‌صورت جدی با مسئولان وزارت نفت در میان گذاشتم و خواستار رسیدگی به این امر شدیم.

وی افزود: گرچه تاکنون طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و بر اساس آزمایش‌ها و بررسی‌های کیفی این شرکت مغایرتی درخصوص کیفیت بنزین توزیعی اعلام نشده است اما ما همچنان خواستار پیگیری این امر هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: چنانچه کارشناسان و شهروندان در عین حال مستنداتی دال بر بی‌کیفیتی در هر کدام از فراورده‌های نفتی و به‌خصوص بنزین در استان دارند ما آن‌ها را برای رسیدگی جدی به مسئولان مربوطه اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کیفیت پایین سطح توزیع فراورده‌های نفتی و به‌خصوص بنزین در هر جای کشور و به‌خصوص استان بوشهر هرگز پذیرفتنی نیست و از مشکلاتی که بنزین بی‌کیفیت برای مردم و محیط‌ زیست دارد نمی‌توان غافل شد.

الماسی تصریح کرد: سنجش کیفیت بنزین توزیع‌شده در استان بوشهر و اطمینان از سلامت آن را همواره دنبال خواهیم کرد و ان‌شاءلله مسئولان وزارت نفت نیز تا زمان توزیع بنزین یورو ۴ در استان بوشهر باید کیفیت بنزین فعلی را دائماً مورد پایش و اندازه‌گیری قرار دهند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=137

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.