تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

وزارت نفت ۲۵۶ میلیارد ریال برای عمران روستاهای جنوب استان بوشهر اختصاص داد

  • کد خبر : 1378
  • 18 مرداد 1396 - 23:28
وزارت نفت ۲۵۶ میلیارد ریال برای عمران روستاهای جنوب استان بوشهر اختصاص داد
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با پیگیری نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی وزارت نفت 256 میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی و احداث دیوار حفاظتی در روستاهای شهرستانهای جنوبی این استان اختصاص یافت.

به گزارش امواج نیوز، حمید حیدری بریدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت نفت این میزان اعتبار را در مدت پنج سال در اختیار بنیاد مسکن برای اجرای طرح های هادی در روستاهای شهرستانهای کنگان، عسلویه، جم و دیر پرداخت می یابد.
وی با بیان اینکه سهم هر روستا از این طرح ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال تا ۶ میلیارد ریال است، اضافه کرد: براین اساس امسال ۳۰ روستا از شهرستانهای یاد شده زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
حیدری بریدی افزود: تلاش می شود این طرح به مناطق شمالی استان بوشهر که جزو مناطق نفت خیز نیز به حساب می آیند، تسری یابد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار کرد: امسال نیز مقاوم سازی ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به استان بوشهر ابلاغ شده که تسهیلات پرداختی به این واحدها در نوار مرزی ۲۰۰ میلیون ریال و مابقی مناطق ۱۸۰میلیون ریال است.
حیدری بریدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون پرونده ۶۰۰ واحد مسکن روستایی استان بوشهر برای مقاوم سازی تکمیل شده است و انتظار می رود با تکمیل پرونده مابقی تسهیلات مورد نظر هرچه زودتر پرداخت شود.
وی بیان کرد: پارسال نیز در قالب اجرای طرح مقاوم سازی از سهمیه ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۲هزار و ۵۵واحد به بانکها معرفی که از این شمار نیز یکهزار و ۹۸۱ واحد مسکونی تکمیل و تحویل شده است.
وی یادآور شد: همچنین پارسال ۲۵میلیارد ریال نیز از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) برای تکمیل واحدهای روستایی کسانی که توان مالی کافی ندارند و یا از مددجویان کمیته امداد هستند پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به فعالیت بنیاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گفت: در قالب اجرای این طرح ۳۲۰ واحد مسکونی در دست اجراست که با وجود متقاضی و پیمانکاران قوی ولی بانک مسکن کشور با وجود پیگیری های انجام شده و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در پرداخت تسهیلات مورد نظر همکاری لازم را نداشته و این واحدها نیمه کاره باقی مانده اند.
وی یادآور شد: تسهیلات مورد نظر برای هر واحد مسکونی درشهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون ریال است که انتظار می رود امسال بانک مسکن همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات داشته باشد.
حیدری بریدی، آسفالت معابر روستایی را از جمله مهمترین دستاوردهای بنیاد مسکن استان بوشهر معرفی کرد و گفت: تا سال ۹۳، با ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار ۳۶کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شد اما در سال ۹۴- ۹۵، با ۲۸هزار و ۵۰۰ تن سهمیه قیر ۱۱۰کیلومتر آسفالت شد.
وی با اشاره به ارتقای رتبه بنیاد مسکن استان بوشهر در شاخص های روستایی از ۲۸ به ۱۰ در سطح کشور گفت: با احداث بوستان های امید و زمین چمن روستایی ۶۶۷هزار مترمربع به فضای سبز استان بوشهر اضافه شد و این مهمترین دستاورد این نهاد دراستان است.
حیدری بریدی درباره صدور سند ثبتی روستایی اظهار کرد: تاکنون برای ۹۸ درصد روستاهای استان بوشهر سند مالکیت روستایی صادر شده است و امسال نیز براساس سهمیه سالانه برنامه سند دار کردن سه هزار واحد مسکونی در دست اجراست.
وی اجرای طرح های گردشگری روستایی برای ۱۰ روستا را از جمله دیگر طرحهای بنیاد مسکن استان بوشهر معرفی کرد و گفت: این طرح با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اجرا می شود.
حیدری بریدی افزود: در قالب این طرح بافت های تاریخی روستاهای هدف به منظور توسعه روستایی و گردشگری مرمت، بازسازی و احیا می شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1378

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.