تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

قطب کشاورزی استان بوشهر چشم انتظار عنایت مسوولان

  • کد خبر : 1446
  • 27 مرداد 1396 - 9:48
قطب کشاورزی استان بوشهر چشم انتظار عنایت مسوولان
با توجه به فصل کاشت نشا در این منطقه، کشاورزان آبدانی حال خوبی ندارند، فصل برداشت هم چیزی عاید کشاورز نمی‌شود و معمولا زمانی که باید دسترنجش وارد بازار شود سودش فقط تصیب عده‌ای خاص می‌گردد.

به گزارش امواج نیوز،شهر آبدان در جنوب استان بوشهر از جمله مراکز شهری یکی از بخش‌های مهم شهرستان دیر با مردمانی ولایت‌مدار و مومن است که شبانه روز و در دل گرمای تابستان و سرمای خشک زمستان زحمت می‌کشند تا از دل زمین روزی خود و خانواده را بیرون آورند.
جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر در حالی در این شهر زندگی می‌کنند که شغل عمده مردمان آن کشاورزی و دامداری است و آبدان را به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل می‌شناشند که در زمستان و زمانی که برف و باران سراسر کشور را در می‌نورد از اقصی نقاط کشور به این منطقه می‌آیند تا زحمات این مردم زحمتکش را برای تامین نیازهای سایر هم‌وطنان راهی بازارهای سراسر کشور کنند.
با توجه به فصل کاشت نشا در این منطقه، کشاورزان آبدانی حال خوبی ندارند، فصل برداشت هم چیزی عاید کشاورز نمی‌شود و معمولا زمانی که باید دسترنجش وارد بازار شود سودش فقط تصیب عده‌ای خاص می‌گردد.
یکی از کشاورزان آبدانی که سابقه ۳۰سال در امر کشاورزی دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: هر ساله مسوولان امر جهت رفع مشکلات عدیده‌ کشاورزان آبدانی قول‌هایی می‌دهند اما هرگز عملی نمی‌شود .
یعقوب کرمی افزود: مسوولان از همین الان به فکر کشاورز باشند و اجازه ندهند تا زندگی این قشر پرتلاش در زمانی که با همه سختی‌ها محصولش به بار می‌نشیند جزء آه و افسوس چیزی نصیبش نشود.
این کشاورز آبدانی با اشاره به این که کشاورزان از سوی مسوولان حمایت نمی‌شوند، عنوان کرد: یکی از معضلاتی که سر راه قشر زحمتکش کشاورز وجود دارد، نبود بیمه است که مسولان باید کشاورز را بیمه کنند.
کرمی ادامه داد: مسوولان باید وام‌های کم‌بهره در اختیار کشاورزان قرار دهند تا کشاورزان با دلگرمی بیشتر به کار خود مشغول شوند که طبیعی است در کیفیت محصولات آنها نیز تاثیرگذار است.
یکی دیگر از کشاورزان منطقه آبدان با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان به حل مشکلات کشاورزان عنوان کرد: قریب به ۳۰سال است به کار کشاورزی مشغول هستم اما در طی همه این سال‌ها، مسوولان توجهی به قشر کشاورز ندارند .
اسماعیل عارفی‌نیا بیان داشت: خیلی از کشاورزان در سال زراعی سال گذشته متحمل خسارت شده‌اند و با جود گرفتن وام از بانک‌های عامل جهت خرید دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و یا خرید بذر گوجه مشکلات عدیده‌ای برای پرداخت بدهی‌های خود دارند.
وی از مسوولان خواست تا توجه ویژه به کشاورزان آبدانی داشته باشند و با تمدید وام‌های کشاورزان، خرید آب‌شیرن‌کن، خرید تضمینی گوجه فرنگی، بیمه کشاورز، معرفی وام‌های کم‌بهره به کشاورزان، برقی‌کردن چاه‌های کشاورزان و کمک بلاعوض برای آبیاری تحت فشار نسبت به رفع مشکلات این قشر توجه کنند.
بخشدار آبدان نیز گفت:کشاورزان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تولید دارند و باید نگاه حمایتی ویژه‌ای به این قشر به شکل کاربردی صورت گیرد .
مسعود تنگستانی ادامه داد: آبدان به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور به شمار می‌رود و مردم این منطقه مشکلات فراوانی دارند.
وی بیان کرد:مکاتبات فراوانی با مسوولان و نماینده شهرستان دیر در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و انتظار داریم در سال زراعی جدید مسوولان به فکر قشر کشاورز باشند .
تنگستانی افزود: با همدلی و همکاری همه کشاورزان معضلات این بخش به زودی حل می‌شود که البته نگاه فرماندار شهرستان دیر نیز در رفع مشکلات این بخش است/ رضامحمدی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1446

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.