تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

فراخوان حمایت از طرح ها، ایده ها و محصولات نو آورانه

  • کد خبر : 1478
  • 29 مرداد 1396 - 14:55
فراخوان حمایت از طرح ها، ایده ها و محصولات نو آورانه
مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان بنا دارد به تبع از فراخوان استانی با شرایط خاص خود از طرح ها، ایده ها و محصولات نو آورانه نخبگان حمایت کند.

به گزارش امواج نیوز، مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان بنا دارد به تبع از فراخوان استانی با شرایط خاص خود از طرح ها، ایده ها و محصولات نو آورانه نخبگان حمایت کند.

مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان در این خصوص شرایط پذیرش  را داشتن ایده فناوارنه و نو آورانه، داشتن برنامه کاری مناسب و داشتن تیم کاری تخصصی عنوان کرده است.

مرکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارایه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند. استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارایه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود.

مرکز رشد علم و فناوری کنگان وابسته به پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر و وزارت علوم، تحقیقات فناوری بر اساس سیاست های برنامه های چهارم و پنجم توسعه دولت و به منظور ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تجاری¬سازی دستاوردهای تحقیقاتی- کاربردی بویژه در حوزه صنعت گاز و پتروشیمی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش¬بنیان در سال ۱۳۹۰ با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی تاسیس و افتتاح گردید. مأموریت اصلی این مرکز ، ایجاد یک مرکز قابل اطمینان برای حمایت و هدایت متخصصین، کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی به منظور تجاری¬سازی ایده های با سطح دانش بالا به ویژه در زمینه مرتبط با نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.

از اهداف این مرکز می توان به مواردی از قبیل: ۱- کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل ۲- بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی فناورانه؛ ۳- ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان ۴- ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کار رقابت‌پذیر باشند. ۴۵- نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید. ۶- افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی.

همچنین این مرکز در راستای اهداف ذکر شده خدمات متعددی را به شرکت‌های پذیرفته شده ارایه می دهد که این خدمات را می‌توان بدین ترتیب برشمرد:
۱٫ خدمات عمومی و دفتری: تلفن، نمابر، اینترنت، اتاق مذاکره و کنفرانس، دفتر کار ، منشی و کارهای دفتری، رایانه، نظافت و…
۲٫ خدمات اداری و اجرایی: وام‌ها و تسهیلات دولتی، شبکه، کمک‌های مالیاتی، اجاره‌بها و…
۳٫ خدمات تجهیزاتی و تسهیلاتی: فضای اداری، پارکینگ، تجهیزات اداری و دفتری، منابع آزمایشگاهی، تجهیزات کارگاهی و…
۴٫ خدمات فنی و تخصصی: مشاوره مالی و بازاریابی، مشاوره حقوقی و مدیریتی، دوره‌های آموزشی، دسترسی به منابع مالی و…
مرکز رشد علم و فناوری کنگان دارای ۹ واحد فناور می باشد که در زمینه های آموزش روباتیک، کارآفرینی، فناوری اطلاعات، ابزاردقیق، کشاورزی و آزمایشگاه معتمد محیط زیست و شیمی فعالیت می کنند.

متقاضیان گرامی می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به وب سایت مرکز به نشانی http://kangan.pgstp.ir یا در طول ایام هفته (شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری) به آدرس: کنگان- بلوار اصلی- بعد از بانک کشاورزی- نبش کوچه مبعث دو – مجتمع مرکزی انصاری- طبقه دوم مراجعه نموده یا با شماره تلفن ۳۷۲۲۱۸۲۱ تماس حاصل فرمایند.

عمار جعفری
سرپرست مرکز رشد علم و فناوری کنگان

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1478

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.