تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

سیراف به زبان ایتالیایی به جهان معرفی شد

  • کد خبر : 148
  • 17 مهر 1395 - 15:24
سیراف به زبان ایتالیایی به جهان معرفی شد
در تازه ترین کتاب منتشر شده در ایتالیا که توسط 'دکتراستفانوروسو' درباره جاذبه های گردشگری ایران به چاپ رسیده، چند صفحه به بندر تاریخی سیراف، شهر بوشهر و دشتستان اختصاص یافته است.

به گزارش امواج نیوز از سیراف، مدیر موسسه سیراف پارس گفت: این محقق و آرشیتکت ایتالیایی زمستان گذشته با همراهی همسرش کاترینا و دکتر حیدریان از بوشهری های مقیم ایتالیا به سیراف سفر کردند.
محمد کنگانی افزود: با این کتاب افتخاری دیگر در معرفی جهانی سیراف انجام گرفته است که تلاش می شود روند ثبت جهانی این اثر تاریخی را روان کند.
وی اضافه کرد: همچنین دراین کتاب از مدیرموسسه سیراف پارس، رئیس بنیاد ایرانشناسی استان بوشهر و تعدادی از فرهیختگان تقدیر شده است.
سیراف یکی از قدیمی ترین بنادر ایران زمانی دارای رونق فراوانی بود؛ شهر باستانی سیراف با معماری خاص، بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور است.
بندری که در آن زمان بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت داشت و پیروان مذاهب گوناگون از جمله زرتشتیان، مسیحیان، مانویان، یهودیان، بوداییان و اقوامی شامل رومیان، یونانیان و چینی ها در آن زندگی می کردند که گورستان های بازمانده از پیروان دین های گوناگون در این شهر باستانی نشانگر این موضوع است.
سیراف پررونق ترین بندر کشور بود که روابط تجاری زیادی با روم و یونان در اروپا و ماداگاسکار در آفریقا تا کانتون چین در آسیا در دوره های ساسانی و اسلامی داشت.
سفال های بازمانده با نقش های گوناگون، پارچه ها و زیورآلات، معماری های گچی و اتاق های آذین شده به آثار هنری و ساختمان های دو سه طبقه بخشی از میراث بجامانده از آن تمدن است.
زمین لرزه مرگبار هفت روزه سال ۳۶۷ هجری قمری مدفون شدن کامل این بندر را در پی داشت و از این روست که سیراف پمپئی ایران نامیده شده است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=148

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.