تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کاهش ساعات کار و اداراتی که همچنان بی‌توجه هستند

  • کد خبر : 1497
  • 31 مرداد 1396 - 9:58
کاهش ساعات کار و اداراتی که همچنان بی‌توجه هستند
با وجود اینکه کاهش ساعات اداری برای کاهش مصرف برق بود، اما بیشتر اداراتی که دارای کارمندانی خارج از شهر بوشهر هستند ترجیج می‌دهند که تا پیش از ساعت پنج بعد از ظهر، اداراتشان را ترک نکنند.

به گزارش امواج نیوز، با صدور بخشنامه‌ای که امروز به امضاء معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر رسیده، کاهش ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی در این استان تمدید شد.
در راستای صرفه‌جویی بهینه مصرف انرژی در تابستان، از روز سوم تیرماه امسال با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان بوشهر و به منظور بهینه‌سازی مصرف آب و برق به دلیل پیش‌بینی افزایش میزان دمای هوا در تابستان، فعالیت دستگاه‌های اجرایی از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ تعیین شد که بر اساس بخشنامه جدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر، این کاهش ساعات اداری تا پایان وقت اداری روز ۲۰ شهریورماه نیز تمدید شده است.
اگر چه تصمیم صحیح و به موقع برای کاهش ساعات ادارات در کنار سایر فعالیت‌های انجام شده سبب شد تا با وجود افزایش خیره‌کننده دمای هوا در بیشتر ساعات روز در استان بوشهر با افزایش میزان استفاده از انرژی برق روبرو باشیم اما وضعیت استفاده از برق به گونه‌ای مدیریت شد که به جزء ترکیدن ترانس در نقاطی از استان به دلیل شدت فوق‌العاده زیاد بار الکتریکی بر شبکه توزیع، مردم استان بوشهر بدون این که بی‌برقی را در دو ماه گذشته تجربه کنند، کم کم وارد ماه سوم فصل تابستان می‌شوند.
از نکات بارز این بود که با وجود این که کاهش ساعات اداری برای کاهش مصرف برق در پیک مصرف بود، اما بیشتر اداراتی که دارای کارمندانی خارج از شهر بوشهر هستند ترجیج می‌دهند که تا پیش از ساعت پنج بعد از ظهر، اداراتشان را ترک نکنند.
این شرایط سبب شد تا همچنان کولرها در ساعت اوج مصرف روشن باشد و به شدت بر میزان فشار بر شبکه توزیع، باری اضافه شود که انتظار می‌رود برای تحقق اهداف طرح کاهش ساعات ادارات در تابستان، نظارت موثرتری از طریق استانداری بر دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد تا پس از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به معنای خاص شاهد حضور برخی کارمندان در ادارات نباشیم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1497

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.