تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

صید میگو از بامداد ۷ شهریور در آب‌های استان ممنوع است

  • کد خبر : 1585
  • 06 شهریور 1396 - 19:52
صید میگو از بامداد ۷ شهریور در آب‌های استان ممنوع است
رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به اینکه صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر از ۵ مرداد‌ماه آغاز شده است، گفت: بر‌اساس گشت‌های تحقیقاتی و میزان صید شناورها صید میگو از بامداد ۷ شهریور در آب‌های استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش امواج نیوز به نقل از تسنیم؛بابک قائدنیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به اینکه گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو زمان تعیین و خاتمه صید میگو مشخص می‌کنند، اظهار داشت: در طرح پایش ذخائر میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر میزان ذخائر میگو اندازه‌گیری می‌شود.
وی با اشاره به تعیین زمان صید میگو در آبهای استان بوشهر از ۵ مردادماه گفت: زمانی که اندازه ۷۰ درصد میگوهای بررسی شده بیش از ۱۲ سانتیمتر باشد، صید میگو در آب‌های استان بوشهر آزاد و زمانی که صید شناورها در هر تلاش صیادی زیر ۴۰ کیلوگرم باشد ممنوع می‌شود.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به اینکه زمان ممنوعیت صید میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر تعیین شده است گفت: براساس گشت‌های تحقیقاتی و میزان صید شناورها برای جلوگیری از صدمه وارد شدن به ذخائر این آبزی، صید میگو از بامداد ۷ شهریور در آبهای استان بوشهر ممنوع است.
قائدنیا با اشاره به اینکه زمان صید میگو در استان بوشهر ۳۳ روز بود افزود: میزان صید میگو در مدت یاد شده، ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ۷۶ درصد صید مربوط به میگوی ببری سبز است گفت: میگوی ببری سبز از بهترین گونه میگوی خلیج فارس است که بیشترین صید به این گونه اختصاص دارد و ۲۴ درصد صید صیادان هم به میگوی سرتیز اختصاص داشته است.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور، بیشترین صید میگو را در آبهای بوشهر و دیر اعلام و خاطر نشان کرد: صید میگو از بامداد فردا سه شنبه ۷ شهریور ممنوع است و صیادانی که پس از این اقدام به صید میگو کنند تا فصل بعدی اجازه هیچ‌گونه صیدی ندارند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1585

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.