تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

بی تدبیری مسوولان و ناامیدی مردم از دولت/ مرگ جوانان و سکوت مسوولان

  • کد خبر : 1698
  • 15 شهریور 1396 - 10:15
بی تدبیری مسوولان و ناامیدی مردم از دولت/ مرگ جوانان و سکوت مسوولان
با وجود وعده‌های زیاد و شیرین نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی اما همچنان مسیر جم به شیراز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و این جاده باریک و خطرناک بوی مرگ می‌دهد و جوانان زیادی در این راه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش امواج نیوز از شهرستان جم، راه‌های ارتباطی یکی از مهمترین عوامل توسعه یک شهر و شهرستان هستند و نگاه ویژه به راه‌های ارتباطی منجر به توسعه و پیشرفت یک شهرستان و استان می‌شود.

شهرستان جم به دلیل قرار گرفتن در مسیر عسلویه به شیراز نیازمند راه ارتباطی با کیفیت و مناسب است اما این مسیر از شهرستان عسلویه تا جم وضعیت بهتری نسبت به وضعیت این جاده از جم به شیراز دارد.

با وجود وعده‌های زیاد و شیرین نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی اما همچنان مسیر جم به شیراز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و این جاده باریک و خطرناک بوی مرگ می‌دهد و جوانان زیادی در این راه جان خود را از دست داده‌اند.

این مسیر پر ترافیک با وجود رفت و آمد تریلرهای حامل مواد صنعتی که از عسلویه و دیگر بنادر جنوبی استان بوشهر راهی استان فارس می‌شوند و یا بالعکس، نیازمند توجه ویژه مسوولان دولتی در دو بخش استان بوشهر وفارس است و نمایندگان مردم جنوب استان‌های بوشهر و فارس در این راه باید جدیت خود را نشان دهند تا با اراده‌ای قوی و عزم همگانی مسوولان این دو استان، این مسیر خطرناک که بیشتر در استان فارس قرار دارد عملیاتی و به‌سازی شود.

وجود صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر این خواسته را ایجاد می‌کند تا راه‌های ارتباطی میان شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه از وضعیت بهتری برخوردار شوند.

در عسلویه، کنگان و دیر تا حدودی این وضعیت بهتر نسبت به راه های ارتباطی شهرستان جم است. راه های ارتباطی شهرستان جم از سرچشمه تا چاهه وضعیت مناسبی ندارد و مسئولان هر ساله دلایل مختلفی از جمله تملک اراضی و عدم اعتبار کافی برای به سرانجام نرسیدن پروژه‌های راه های ارتباطی این شهرستان عنوان می‌کنند.

چندسالی است که مردم شهرستان جم شاهد مرگ عزیزانشان در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان هستند و شهروندان جمی بارها از ایمن‌نبودن جاده‌ها گلایه کرده‌ و خواستار توجه مسوولان به اصلاح شرایط موجود شده‌اند.

شهرستان جم در سال‌های اخیر با توسعه فیزیکی، رشد جمعیت و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مواجه بوده ولی راه‌های شهرستان جم آنچنان که باید مورد توسعه و به‌سازی قرار نگرفته‌اند.

شهرستان جم مانند یک دشت بیضی شکل از شرق به غرب در میان گسترده‌ای از کوه‌های زاگرس جنوبی محصور است که به لحاظ کوهستانی‌بودن منطقه، فاقد راه‌های ارتباطی مناسب داخلی و بین شهرستانی است.

از غربی‌ترین نقطه شهرستان به شرقی‌ترین نقطه که اکثر روستاها و سه شهر ریز و انارستان و جم قرار گرفته است، جاده اختصاصی نار و کنگان و شرکت پالایش گاز فجر وجود دارد و دیگر خبری از جاده‌ای عمومی وجود ندارد.

راه‌های ارتباطی از روستای بهارستان تا قائدی، روستای بیدخوار تا شهر جم، مسیر ارتباطی دو شهر ریز و انارستان و روستای قائدی تا پالایشگاه فجر جم از جمله خطرناک‌ترین مسیرهای درون شهرستانی شهرستان جم است که در هفته دولت سال جاری هیچ اقدامی برای حل و رفع آنها انجام نشده است.

فرماندار جم قبل از هفته دولت در نشست خبری اعلام کرده بود فاز اول جاده جم، پالایشگاه و ریز، در حال اجراست و پروژه به دلیل مشکل در تملک اراضی با کندی دنبال می‌شود.

فتح الله نوروزی گفته بود: طبق تفاهم انجام شده تامین اعتبار و اجرا با شرکت پالایش گاز فجر جم و تملک اراضی با فرمانداری است که برخی وقفه‌ها در اجرای پروژه به دلیل مشکل در تملک است.

این سخنان نشان می‌دهد شرکت فجر جم برای حل یکی از بزرگترین دغدغه های آحاد مردم دست به کار شده بود ولی سهل‌انگاری دولت‌مردان در شهرستان جم باعث متوقف شدن این پروژه شده است.

تقاطع‌های ورودی شهر جم نیز یکی دیگر از معضلات جدی این شهرستان محسوب می‌شود که به اعتباری ملی نیازمند است و فرماندار جم و نماینده جنوب توانسته‌اند موضوع احداث تقاطع غیرهمسطح را در شورای راهبردی پتروشیمی‌ها چهار بار مطرح کنند که از نتیجه آن خبری نیست.

مسیرهای ارتباطی برون شهرستانی جم نیز مانند درون شهرستانی دچار مشکلات زیادی است و عدم به‌سازی آنها می‌تواند اتفاقات و حوادث جم را همچنان بیشتر کند و خانواده‌ها را داغدار.مسیرهای ریز به باغان و دوراهک همانند جم به فیروزآباد نیازمند توجه مسوولان دولت تدبیر و امید است و همه مسوولین بی‌تردید مسوولیت دارند تا موانع مرگ و میر را کاهش دهند.

بی شک هر نوع کوتاهی مسوولان، معامله با جان مردم است و دولت‌مردان می بایست با دقت و همت بالا به فکر حل مشکلات زیرساختی راه در شهرستان جم باشند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی مهرماه سال گذشته گفته بود با پیگیری‌های صورت گرفته وضعیت راه‌های ارتباطی جنوبی استان بوشهر بهبود یافته و پروژه‌های موجود سرعت می‌گیرند، اما این سخنان در شهرستان جم در حد وعده باقی ماند و راه‌های جم طی یکسال گذشته هیچ پیشرفت و بهبودی را شاهد نبوده اند.

راه جم به فیروز آباد و شیراز نیز که از وعده‌های انتخاباتی سکینه الماسی نماینده جنوب استان بوشهر بوده است تا به امروز عملی نشده و مردم نگین سبز جنوب استان بوشهر امیدوارند با همت مسوولان و نماینده مردم در مجلس، مشکلات راه‌های ارتباطی شهرستان جم رفع شود.

بر اساس این گزارش ، در حوزه ی راه بیشترین مشکل در بخش ریز این شهرستان وجود دارد و تمامی مسیرهای ورودی به بخش ریز و شهرهای ریز و انارستان و دیگر روستاها دچار مشکل هستند و همین مسئله سبب شده تا بخش ریز پیشرفت و توسعه خوبی نداشته باشد.

باید دید آیا دولت دکتر روحانی، با تدبیر مسوولانش می‌تواند با برطرف‌کردن مشکلات جاده‌ای شهرستان جم امید و شادابی را به بیش از ۷۰ هزار نفر ساکن این شهرستان هدیه دهند یا همچنان داستان تصادف و کشته‌شدن جوانان در این مسیرها که بوی خون و مرگ می‌دهند ادامه می یابد و آیا این مسوولین برای جان نباختن جوانان، تدبیری می‌اندیشند؟ / فارس – رضا رئیسی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1698

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.