تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آیین نخستین تجلیل از نویسندگان شهرستان جم برگزار شد

  • کد خبر : 1807
  • 26 شهریور 1396 - 12:09
آیین نخستین تجلیل از نویسندگان شهرستان جم برگزار شد
آیین نخستین تجلیل از نویسندگان شهرستان جم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر و برگزار گردید.

به گزارش امواج نیوز از جم ، حمیده ماحوزی در این آیین گفت: نویسندگان از ارکان اصلی فرهنگ‌ و منعکس کننده تفکر و ایده‌ها در جامعه هستند.
وی افزود: برگزاری چنین مراسماتی باعث معرفی هرچه بیشتر مفاخر استانی و ظرفیت ها خصوصا نسل جوان می شود.
ماحوزی با اشاره به اینکه نویسندگان دارای ذوق خدادادی هستند، بیان داشت: اداره کل همواره از برنامه‌های نویسندگان حمایت کرده و هموار نمودن مسیر فعالیت‌های آنان را وظیفه خود می داند.
وی در ادامه سخنان خود به طرح پایتخت کتاب ایران و کسب این عنوان اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های این اداره کل ترویج فرهنگ کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه می باشد که با گذشت تقریبا ۶ ماه از سال کارهای مفیدی در این راستا اجرا شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به جایگاه کتاب در بین افراد جامعه اشاره کرد و افزود: کتاب خوانی تنها فعالیتی که با هزینه بسیار کم انجام پذیر است و می توانیم با مطالعه کتاب و تشویق فرزندان به این کار در افزایش سرانه مطالعه سهیم باشیم.
شایان ذکر است که مهدی ماحوزی استاد تمام زبان و ادبیات فارسی به عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور داشت و در خصوص نقش کتاب و مطالعه مفید در توسعه فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت.
تقدیر از ٣۵ نویسنده شهرستان، تجلیل از مقام شامخ استاد مهدی ماحوزی، تقدیر از شخصیت و زحمات علی یگانه نخستین کتابدار جم و مبتکر مدارس عشایری در جم، کنگان، دیر، دشتی و جنوب استان فارس، رونمایی از آثار مکتوب و تألیفات نویسندگان شهرستان و اجرای موسیقی سنتی از جمله برنامه های این آیین بود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1807

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.