تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

ارائه خدمات رایگان در کلینیک تخصصی دیابت کنگان

  • کد خبر : 1847
  • 29 شهریور 1396 - 10:10
ارائه خدمات رایگان در کلینیک تخصصی دیابت کنگان
کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان کنگان گفت: بیش از 550 نفر از بیماران دیابتی در شهرستان کنگان ضمن مراجعه به کلینیک تخصصی دیابت شهرستان، تحت پوشش این کلینیک قرار گرفتند.

به گزارش اماوج نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، اکرم نوروز حقی نوبیجاری افزود: کلینیک تخصصی دیابت کنگان سال ۹۴ در درمانگاه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افتتاح و کلیه خدمات توسط پزشکان داخلی به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد و تاکنون به ۵۵۰ بیش از بیمار دیابتی خدمات ارایه شده است.
وی تصریح کرد: خدمات ارایه شده در این کلینیک تخصصی دیابت شهرستان کنگان شامل سونوگرافی، ام آر ای، اکو قلب، نوار قلب، سی‌تی‌اسکن، آزمایش‌ها، ویزیت کلیه و مجاری ادراری، ویزیت توسط متخصصین قلب و چشم، انجام تست ورزش و سایر خدمات پاراکلینیکی می‌باشد که از طریق ارجاع به‌صورت رایگان جهت بیماران انجام می‌شود.
کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اضافه کرد: پذیرش بیماران شنبه هر هفته با ارجاع تخصصی از سوی مراکز جامع خدمات سلامت به کلینیک صورت می‌پذیرد. وی خاطرنشان کرد: این خدمات جهت شهروندان جم، دیر، عسلویه، پارسیان نیز طی هماهنگی‌های انجام‌شده به همان شکل انجام می‌شود. کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان کنگان بیان کرد: دیابت شایع‌ترین بیماری غدد متابولیک و غیر واگیر است که به دلیل هزینه‌های درمانی بالا به‌عنوان معضل اجتماعی و اقتصادی مطرح است.
اکرم نوروز حقی نوبیجاری افزود: این بیماری بیشتر افراد ۳۰ تا ۶۵ ساله را درگیر می‌نماید و انتظار می‌رود در ایران تا سال ۱۴۰۴ از هر ۷ نفر یک نفر مبتلابه انواع دیابت می‌شود.
وی تصریح کرد: این بیماری در ابتدا هیچ علایم واضحی ندارد و افراد از بیماری خود بی‌خبرند.
کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: اهمیت شناسایی و غربالگری افراد به‌ظاهر سالم در این است که با شناسایی بیمار در هر مرحله می‌توان با آموزش‌های لازم، عوارض بیماری دیابت را کاهش داد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1847

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.