تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

خودروهای حامل کالای قاچاق «شوتی» عامل تصادفات مرگبار استان بوشهر

  • کد خبر : 193
  • 20 مهر 1395 - 15:37
خودروهای حامل کالای قاچاق «شوتی» عامل تصادفات مرگبار استان بوشهر
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: خودروهای حامل کالای قاچاق «شوتی» عامل تصادفات مرگبار استان بوشهر است به گونه‌ای که ۸ کشته در محور ساحلی جنوبی استان بوشهر در یک‌ماه ثبت شده است.

 به گزارش امواج نیوز از بوشهر، حمیدرضا علم عصر امروز در نشست کمیته مدیریت ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان بوشهر، با اشاره به نقش مهم و موثر دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلفات خودروها اظهار داشت: در جاده‌هایی که این دوربین‌ها نصب شده درصد تصادفات به ویژه  فوتی بشدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۶ دوربین در محورهای استان بوشهر نصب شده است، گفت: محورهای اصلی و شریانی استان بوشهر دارای دوربین هوشمند کنترل سرعت هستند که امسال در مابقی محورهای استان این دوربین نصب می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه محور بوشهر- برازجان – دالکی و محور ساحلی گناوه به بوشهر به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شده است، تصریح کرد: محور چغادک – خورموج – کنگان و عسلویه نیز امسال به دوربین هوشمند کنترل سرعت مجهز می‌شود.

علم افزود: امسال ۳۱ دوربین در محورهای استان بوشهر برای کاهش تصادفات و رصد تخلفات خودروها در جاده‌‌ها نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای حامل کالای قاچاق که به‌اصطلاح "شوتی" گفته می‌شود در جاده‌های استان بوشهر خطرساز شده است، گفت: در یک ماه گذشته در محور ساحلی جنوب استان بوشهر در تصادفات خودروها ۸ کشته ثبت شده که یک طرف این تصادفات خودروهای شوتی یا حامل کالای قاچاق هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع پلیس راه استان بوشهر با خودروهای شوتی افزود: خودروهای شوتی خطر مهم افزایش تلفات جاده‌ای در تصادفات تعیین شده و جاده‌های این استان ناامن کرده است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=193

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.