تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

افزایش ۷۹ درصدی کشف کالای قاچاق و ۱۷۵٫۵ کیلوگرمی مواد مخدر در جم

  • کد خبر : 2377
  • 20 مهر 1396 - 20:16
افزایش ۷۹ درصدی کشف کالای قاچاق و ۱۷۵٫۵ کیلوگرمی مواد مخدر در جم
سرهنگ محمد علی مهدیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جم ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت : شعار امسال هفته ناجا پلیس برای امنیت و امنیت برای همه است که الحمدلله در جمهوری اسلامی ایران مصداق واقعی امنیت برای همه وجود دارد .

به گزارش امواج نیوز، سرهنگ محمد علی مهدیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جم ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت : شعار امسال هفته ناجا پلیس برای امنیت و امنیت برای همه است که الحمدلله در جمهوری اسلامی ایران مصداق واقعی امنیت برای همه وجود دارد . رویکرد نیروی انتظامی در سال های اخیر بر این بوده که بتواند مردم را در امنیت سهیم کند و بقولی امنیت را مردمی بکند که همیار پلیس،پلیس معلم، شورای معتمد پلیس و…. گویای این است که سمت و سوی نیروی انتظامی به سمت مردمی کردن امنیت است و مردم را در این حوزه دخالت بدهد.

افزایش ۷۹ درصدی کشف کالای قاچاق

مهدیان با بیان اینکه از نظر ارزش ریالی سی و دو میلیارد و چهارصد و نود میلیون ریال کشفیات چاقاق داشتیم افزود که در مقایسه با مدت مشابه که هجده میلیارد صد و سی میلیون ریال کشفیات داشته ایم با افزایش ۷۹ درصدی همراه بوده ایم و در همین موضوع تعداد ۱۸۸ پرونده برای برخورد با خاطیان تشکیل شده که نسبت به ۱۲۶ پرونده تشکیلی مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۹ درصدی همراه بوده است و ۷۹ پرونده نیز برای متخلفان دارای کالای ممنوعه تشکیل شده است که ۵۶% افزایش داشته ایم. و در بحث فراورده های نفتی نیز ۲۰ % افزایش کشفیات داشته ایم و در همین راستا تعداد ۱۰۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف شده اند که با افزایش ۷۶ درصدی همراه بوده است و تعداد ۱۶۴ دستگاه خودروی شوتی نیز توقیف شده است.

افزایش ۱۷۵٫۵ کیلوگرمی کشف مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی جم اظهار داشت تا کنون ۱۸۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم که در مقایسه با ۷٫۵ کیلوگرم مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۳۳۷ درصدی همراه بوده ایم و ۵۲ نفر معتاد خطر آفرین نیز دستگیر و تحویل کمپ ترک اعتیاد شده اند و همچنین ۱۶ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده اند.

مهدیان اضافه کرد در بحث طرد اتباع بیگانه ۷۳۸ طرد و تحویل اردوگاه شده اند که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته ایم و ۴۵۹ پرونده برای صدور پروانه کسب بررسی شده و ۱۵ مورد پلمپ صنوف متخلف که نسبت با مدت مشابه با کاهش همراه بوده است.

کشف ۱۰۰درصدی جرائم خشن و قتل در جم

فرمانده نیروی انتظامی جم با بیان اینکه با افزایش ۹۷ درصدی سرقت های عادی همرا بوده ایم اظهار داشت: ۱۰۰ درصد جرائم خشن در جم کشف شده است گفت این جرائم با کاهش ۶۶درصدی هم رو به رو بوده است.

مهدیان افزود افزایش سرقت عادی در جم بیشتر بخاطر موتور سیکلت علی الخصوص مواقع دیدارهای خانگی پارس جنوبی جم بدلیل نبود پارکنیگ مخصوص برای پارک موتور سیکلت‌ها است که جای تجدد نظر دارد و همچنین سرقت از ساختمان های نیمه کاره است که بیشتر بدلیل عدم رعایت جوانب احتیاط از سوی مالکان می باشد.

۱۳۰۷ دستگاه موتور سیکلت و ۹۲۰ دستگاه خودرو توقیف کرده ایم

سرهنگ مهدیان در خصوص وضعیت موتور سنگین در جم گفت: موتور سنگین چه در شهر جم و در کل کشور غیر قانونی هست چه بسا تمام موتورهایی که در این شهر است از مبادی قاچاق و غیرقانونی وارد شهرستان شده است و مسئولین مربوطه باید برای قانونی سازی و شماره‌گذاری موتور سنگین‌ها اقدام کنند.وی افزود که در صورت توقیف موتورسنگین‌ها مالک موتور جریمه دو برابری از قیمت اصلی موتور خواهد شد.

مهدیان درخصوص طرح موتورگیری گفت: اولویت گرفتن با موتورهای بی‌هویت و بدون پلاک است در مرحله بعد با اشخصاصی که با موتور سورای خود خطر ساز می‌شوند یا موتورهایی که راکب اتباع غیرمجاز دارند وسیله آنان توقیف می‌شود.
فرماندهی انتظامی جم در خصوص تعقیب گریز موتورها گفت: بدلیل خطرساز بودن هیچگونه تعقیب گریزی انجام نخواهد شد و صرفا در بازرسی‌ها و گشت‌ها موتورهای متخلف توقیف می‌شود / آینه جم

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2377

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.