تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

محرومیت ٢ هزار ماهیگیر از امتیازات بیمه کارگری

  • کد خبر : 2383
  • 22 مهر 1396 - 18:39
محرومیت ٢ هزار ماهیگیر از امتیازات بیمه کارگری
قبلا صیادان مانند ملوانان وقتی به دریا می‌رفتند، خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کردند اما اکنون سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که بیمه آنهایی که مالک شناور هستند.

به گزارش امواج نیوز، سازمان تأمین اجتماعی دو هزار ماهیگیر را از امتیازات کارگری محروم کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که صیادان در زمینه بیمه مشکلات فراوانی دارند؛ به‌این‌صورت که یا بیمه نیستند یا تنها شش‌ماه از سال بیمه‌اند و بیمه در ماههایی که به دریا نمی روند هیچ‌گونه تعهدی را نسبت به آنان ندارد. حالا هم تأمین اجتماعی در اقدامی دو هزار ماهیگیر را از امتیازات کارگری محروم کرده است.

اسحاق تندرو، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادان کل کشور درباره دلایل محرومیت صیادان از امتیازات کارگری گفت: قبلا صیادان مانند ملوانان وقتی به دریا می‌رفتند، خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کردند اما اکنون سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که بیمه آنهایی که مالک شناور هستند، باید مانند نرخ کارفرمایی آزاد محاسبه شود. به‌عنوان مثال، اگر هر صیادی ٣٠ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند، آن کس که پروانه بهره‌برداری دارد، باید ١٨٠ هزار تومان پرداخت کند که بار مالی سنگینی برای صیاد دارد. ضمن اینکه صیاد توان پرداخت آن را ندارد. این در حالی است که تمام شناورهای موجود در آب‌ها اکثرا متعلق به دو یا سه نفر است و پروانه بهره‌برداری به‌نام فرد مورد اعتماد است.

او در گفتگو با شرق توضیح داد: خواسته ما از تأمین اجتماعی این است که نرخ بیمه را بین کارفرما و کارگری محاسبه کند نه اینکه نرخ بیمه کارفرما را بالای ٢٠٠ هزار تومان و کارگر را ٣۵ هزار تومان محاسبه کنند. تندرو با تأکید بر اینکه این مسئله، مشکل بزرگی برای جامعه صیادان شده و بر نارضایتی آنها دامن‌زده است، گفت: حتی دراین‌باره با مدیران استان‌ها، دستگاه‌های اجرائی و سازمان تأمین اجتماعی نیز مکاتبه کرده‌ایم./ شرق

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2383

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.