تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

زمین خواری در کنگان بیداد می کند

  • کد خبر : 2451
  • 29 مهر 1396 - 20:11
زمین خواری در کنگان بیداد می کند
مدیرکل بازرسی استان بوشهر: در گفتگو با خبرنگار ما هزار میلیارد ریال از اموال بیت المال در کنگان در دست زمین خواران

به گزارش امواج نیوز، غلامحسین کرمی در حاشیه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که در پالایشگاه نهم پارس دو کنگان برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار ما ، با اشاره به صنعتی بودن شهرستان کنگان اظهار داشت: بدلیل حضور صنعت در شهرستان کنگان و بالا رفتن ارزش ملک در این منطقه عده ای با صاف کردن کوه ، تصرف بستر دریا و رودخانه ها اقدام به تصرف عدوانی اموال بیت المال کرده اند.
وی افزود: متاسفانه بدلیل کوتاهی بخشی از دستگاههای اجرایی تخلفات گسترده و زمین خواران اکثرا توانسته اند سند ثبتی و سند تک برگ نیز دریافت کنند.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر اظهار داشت : تصرف ۷۰۰۰ متر از بستر دریا ، تصرف ۳۰۰ پلاک در کنگان ، تصرف زمین میراث فرهنگی و فروختن آن به خود میراث فرهنگی بخشی از تخلفاتی است که فقط در بخش مرکزی کنگان صورت گرفته است.
وی در خصوص ارزش ریالی اموال تصرف شده غیرقانونی بیان کرد: ارزش اموال متصرف شده در کنگان در پایین ترین قیمت افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال (۱۰۰ میلیارد تومان) است.
کرمی گفت: در یک مورد شخصی با پر کردن دریا یک پلاک آن را با قیمت ۳۰ میلیارد ریال به نفت فروخته است.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه پرونده های دیگری نیز در شهرستان کنگان تشکیل و مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، اظهار امیدواری کرد : با کمک دستگاه قضایی و دیگر نهادها تلاش خواهیم کرد تا اموال تصرف شده را به بیت المال برگردانیم.
رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: حفظ حقوق بیت المال ، اراضی ملی و دولتی هدف مهم و رسالت سنگین شورای حفظ حقوق بیت المال بویژه دستگاه قضایی است.
دکتر علی جمادی افزود: پرونده های مربوط به تصرف اموال بیت المال با قید فوریت و بصورت ویژه در شهرستان کنگان و مرکز استان پیگیری و اقدامات قضایی انجام خواهد شد.
وی گفت: برخورد قاطعانه و شدید با متخلفین سیاست و راهبرد دستگاه قضایی است و در این راستا بدون هیچ اغماضی با متخلفین برخورد و اموال باز پس گرفته می شود.
رییس کل دادگستری استان بوشهر خاطر نشان ساخت: صرف نظر از تعداد و میزان پرونده های مربوط به این حوزه ، رسیدگی جدی با نهایت دقت و اعمال کامل قانون سرلوحه کار سیستم قضایی شهرستان و استان است / ابوذر حسین پور

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2451

ثبت دیدگاه

  1. خیلی دیر اقدام کردین ،

  2. کارمندان بنیاد مسکن ،خیلی زود زمینهای کنار ساحل را به ثبت رساندند،خیلی راحت،خیلی خیلی راحت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.