تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024

پرونده زمین خوارن در کنگان تشکیل شد

  • کد خبر : 2456
  • 30 مهر 1396 - 11:58
پرونده زمین خوارن در کنگان تشکیل شد
مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: در راستای برخورد با سودجویانی که اقدام به تصرف عدوانی دریا و کوه در شهرستان کنگان کرده بودند پرونده دریاخوران و کوه‌خوران در دستگاه قضایی کنگان تشکیل شد.

به گزارش امواج نیوز ، غلامحسین کرمی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در پالایشگاه نهم پارس جنوبی در شهرستان کنگان با محوریت برخورد با زمین‌خواران، از اجرای بخشی از فازهای پارس جنوبی در شهرستان کنگان خبرداد و اظهار داشت: با حضور صنعت نفت در این شهرستان، ارزش قیمت‌های زمین آن افزایش یافت و عده‌ای سودجو اقدام به تصرف عدوانی زمین‌های بیت‌المال در بستر رودخانه، دشت، کوه و بیابان کردند.
وی با انتقاد از کوتاهی برخی دستگاه‌های اجرایی برای صدور سند ثبتی به زمین‌خواران تصریح کرد: ۷ هزار متر مربع از بستر دریای کنگان و ۳۰۰ پلاک در این شهرستان توسط زمین‌خواران تصرف شده بود که برای بازگرداندن اراضی پرونده‌های آنها تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه برخی دیگر از پرونده‌های زمین‌خواران در حال تشکیل است افزود: ارزش زمین‌هایی که سودجویان در شهرستان کنگان تصرف عدوانی کردند افزون یک‌هزار میلیارد ریال است که پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شده است.
کرمی با بیان اینکه پرونده‌های دیگر زمین‌خواری در شهرستان کنگان تشکیل می‌شود تصریح کرد: با کمک دستگاه قضایی و دیگر نهادها تلاش می‌شود تا اموال تصرف شده به بیت المال برگردانده شود.
وی با بیان اینکه موارد زمین‌خواری از نزدیک در شهرستان کنگان مشاهده شد گفت: جنایاتی که در زمین‌خواری، کوه‌خواری، دریاخواری در کنگان شده بود با حضور مسئولان دستگاه قضای استان بوشهر از نزدیک مشاهده شد.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به اینکه زمین‌خواران بستر رودخانه و دریا در کنگان پر کرده‌اند خاطر نشان کرد: زمین خواران در کنگان ضمن پرکردن بستر رودخانه، کوه را همواره و با تصرف دریا اقدام به سند سازی می‌کردند.
کرمی با تاکید بر برخورد قاطع با زمین‌خواران بیان کرد: برخورد با زمین‌خواران و اموال بیت‌المال به جد در دستور کار قرار دارد و با تلاش دستگاه قضایی استان بوشهر این زمین‌ها به بیت‌المال برگردانده می‌شود./ تسنیم

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2456

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.