تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

اشتغال جوانان بومی مطالبه و خواسته مشترک و جدی شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه

  • کد خبر : 2459
  • 01 آبان 1396 - 8:31
اشتغال جوانان بومی مطالبه و خواسته مشترک و جدی شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان در این آیین گفت: اشتغال نیروهای بومی مهمترین مطالبه مردم بویژه از صنعت است و مسئولان و متولیان صنعت و اشتغال باید به این مطالبه بحق پاسخ دهند.

به گزارش امواج نیوز، روسا و اعضای شوراهای اسلامی کنگان ، بنک و سیراف در پایان نشست هم اندیشی شوراها و شهرداران شهرهای سه گانه شهرستان اشتغال نیروهای بومی منطقه در شرکت ها و بکارگیری و استفاده از نخبگان شهرستان در مناصب کلیدی سطح استان را دو مطالبه بحق و خواسته جدی وکلای خود در شهرها و حتی روستاها برشمردند و از مسئولان استانی ، محلی و بویژه صنعت خواستند تا در جهت عملی شدن این مهم گامی جدی بردارند.
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان در این آیین گفت: اشتغال نیروهای بومی مهمترین مطالبه مردم بویژه از صنعت است و مسئولان و متولیان صنعت و اشتغال باید به این مطالبه بحق پاسخ دهند.
آقای نادر احمدی افزود: اشتغال نیروهای بومی منطقه فقط با راهبرد اقدام و عمل محقق خواهد شد.
وی گفت: اکنون اشتغال به یک مطالبه عمومی و خواسته ای همگانی تبدیل شده و این مسئله نتنها دغدغه مردم ، جوانان و شوراهاست بلکه نگرانی جدی امام جمعه ، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز هست.
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان خاطر نشان ساخت: مردم این منطقه تنگناها و محدودیت ها و مشکلات را متحمل شده اند و این حداقل وظیفه صنعت است که در برابر صبر و همراهی مردم نسبت به بکارگیری فرزندان آنها اقدام نمایند.
احمدی گفت: ما بر این خواسته مصر و از مسئولان صنعت می خواهیم برای ارتباط دوسویه و تعامل با منطقه به این خواسته بحق جامه عمل بپوشانند.
وی عنوان نمود: با توجه به حضور دانشگاه ها وفنی حرفه ای و رشته های مرتبط به صنعت و اینکه اکنون افراد تحصیل کرده متخصص زیادند ، انتظار بکاری گیری جوانان در صنعت بدون هیچگونه بهانه ایی توقعی معقول و منطقی است.
رییس شورای شهر کنگان به ارائه آمار توسط مسئولان اشتغال اشاره و افزود: آمارهای کاذب سهمیه بومی برای ما قابل پذیرش نیست.
احمدی خطاب به متولیان اشتغال در صنعت گفت: مسولان منطقه باید بدانند صبر وشکیبایی مردم این خطه همیشگی نخواهد بود.
وی با اشاره به بکارگیری تعدادی نیرو در فاز ۱۹ ، خواستار ارائه گزارشی از میزان بکارگیری نیروهای بومی در این فاز شد.
این مسئول با تبریک انتصاب استاندار جدید بوشهر گفت: اکنون وقت آن رسیده در انتخاب و انتصاب مدیریت های استانی و محلی به نیروهای توانمند و نخبه این خطه نیز توجه جدی شود.
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان در بخش دیگر برگزاری نشست های هم اندیشی شوراها و شهرداران شهرهای سه گانه شهرستان کنگان را یک ضرورت و فرصتی طلایی برای اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه های مختلف بویژه توسعه و عمران شهری ذکر کرد.
وی در پایان بر ضرورت احصاء خواسته های مردم در حوزه های مختلف و تلاش برای تحقق آنها تاکید کرد.
شهردار کنگان نیز گفت: بسیاری از تصمیمات مسئولان ارتباط نزدیکی با زندگی مردم دارد و نباید از این مهم در حوزه تصمیم گیری ها غافل شد.
مهندس رحیم جمالی به موضوع قانون مداری و لزوم پایبندی به قانون اشاره و اظهار داشت: توجه و اعمال قانون بویژه در حوزه شهرسازی می تواند زمینه را برای دسترسی به شهر ایده آل و مطلوب فراهم کند.
وی گفت: باید با اتخاذ تصمیمات و تدابیر علمی و عملی مردم را به سوی توجه به مقررات شهرسازی رهنمون شویم.
شهردار کنگان به طرح های توسعه شهری اشاره و بیان نمود: در طرح های توسعه شهری و روستایی باید به بسیاری از آیتم ها در خصوص وضعیت شهرهاو روستاها توجه جدی شود.
وی به اعتبارات شهرداری ها اشاره و گفت: اعتبارات و درآمدهای فعلی شهرداری ها جوابگوی نیازهای مردم در دریافت خدمات از ناحیه شهرداری ها نیست و باید برای دستیابی به درآمدهای پایدار برای شهرداری ها چاره اندیشی کرد.
شهردار کنگان به نگرانی و دغدغه های جوانان ، خانواده ها و مسئولان در خصوص اشتغال اشاره و عنوان داشت: جذب سرمایه گذار و انجام طرح های توسعه شهری با تکیه بر طرح های اشتغال زا و مولد می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.
رئیس شورای اسلامی شهر بنک نیز گفت: بهره گیری از کارشناسان خبره در پیشبرد امور شهری نقشی اثرگذار خواهد داشت.
علی هوشیار به ضرورت توجه به کارهای بنیادی و اساسی در حوزه مدیریت شهری اشاره و افزود: تشکیل کارکرده های تخصصی از جمله در حوزه اشتغال می تواند به بهبود وضعیت فعلی کمک کند.
وی در پایان گفت: دوران التماس کردن برای اشتغال گذشته و مسئولان اشتغال باید پاسخگوی جوانان بیکار این منطقه باشند.
نایب رئیس شورای اسلامی بندر کنگان نیز گفت: تکیه کردن به صنعت برای اشتغال کافی نیست.
آقای عیسی کرمی افزود: بندری بودن شهرها و روستاهای شهرستان کنگان و استفاده از ظرفیت اسکله و تجارت و بازرگانی می تواند به امر اشتغال کمک کند.
وی افزود: رفع موانع موجود در اسکله ها و ایجاد شرایط لازم در حوزه تجارت و بازرگانی می تواند به تحول در حوزه اشتغال کمک کند.
کرمی در پایان گفت: نباید نگاه ها محدود به جاهای خاص باشد بلکه باید بکوشیم از حداقل ها برای رسیدن به حداکثرها بهره ببریم.
شهردار سیراف نیز گفت: روزمرگی بزرگترین آفت برای شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
آقای حیدری افزود: پرداختن به مسائل غیر ضروری و کم اولویت نباید باعث غفلت از پرداختن به مسائل اصلی و وظایف ذاتی شود.
وی ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای توانمد بومی شهرستان کنگان در پست های مدیریتی اظهار نمود: شوراهای اسلامی شهر و روستا برای پیگیری موضوع اشتغال نماینده ای مستقر در اداره اشتغال داشته باشند.
شهردار بنک هم گفت: در حال حاضر دفاتر اصلی بیشتر شرکت های مستقر در منطقه خارج از شهرستان و استان اند.
مهندس حجت ریحانی نیا افزود: این مسئله باعث شده تا آنها از پرداخت عوارض آلایندگی اجتناب و یا عوارض آنها در شهرهای دیگر پرداخت شود.
وی با گلایه از محیط زیست گفت: اکنون برخی شرکت های آلاینده با دریافت مجوزهایی خود را شرکت پاک و مدافع محیط زیست قلمداد و از پرداخت عوارض آلایندگی اجتناب می کنند.
شهردار بنک همچنین خواستار توجه به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان شد.
ریحانی نیا در پایان به مشکل پسماندها اشاره و اظهار داشت: اکنون بخش اعظمی از پسماندها مربوط به شرکت ها و پسماند صنعتی است که باید فکری به حال این موضوع کرد‌.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز گفت: عزم شورای شهرستان برای پیگیری مطالبات مردم در شهرها و روستاها جدی است.
مهندس مرتضی منصوری افزود: بسیاری از مسائل و تنگناها در شهرها و روستاهای شهرستان احصاء شده است.
وی در پایان گفت: اکنون فرصت برای کار و تلاش و پیگیری خواسته های مردم بدست آمده و باید از این فرصت طلایی بهترین بهره را برد.
رییس شورای اسلامی شهر سیراف ، نایب رئیس شورای اسلامی بنک و سیراف و عضو شورای عالی استانها نیز در ادامه به بیان نقطه نظراتی در این جلسه هم اندیشی پرداختند.
استفاده بهینه از فرصت طلایی اشتغال نیروهای بومی منطقه در صنعت در نیمه نخست آبان ، تداوم جلسات هم اندیشی ، تهیه بانک اطلاعاتی از افراد بیکار و جویای کار ، لزوم پیگیری دریافت عوارض از چاه های نار کنگان ، برگزاری جلسه کار گروه اشتغال با حضور مسئولان صنعت و مقامات محلی ، پیگیری معدن زباله برای حل مشکلات در این حوزه و توجه به مهارت افزایی و استفاده از ظرفیت فنی و حرفه ای از مهمترین مطالب ارائه شده از سوی آقایان روشن ، حاجیانی ، آهار و دشتی مطلق بود / ابوذر حسین پور

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2459

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.