تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

اجرای طرح توانمند سازی نیروهای بومی کنگان

  • کد خبر : 2526
  • 10 آبان 1396 - 17:57
اجرای طرح توانمند سازی نیروهای بومی کنگان
یوسفی کنگان گفت: طرح توانمندسازی نیروهای بومی جویای کار این شهرستان بزودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش امواج نیوز، عبدالنبی یوسفی روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان کنگان اظهار داشت: با توجه به صنعتی شدن این شهرستان و طبق توافق به عمل آمده با فاز ۱۲ طرح توانمندسازی نیروهای بومی بزودی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در این ارتباط اقدام هایی توسط پالایشگاه نهم پارس جنوبی (فاز ۱۲) انجام شده که قرار است این آموزش های توانمندسازی نیروی انسانی منطقه متقن و مدون تر انجام گیرد.
فرماندار کنگان، اشتغال نیروهای بومی را مطالبه بحق مردم دانست و بیان کرد: حضور صنعت با وجود اینکه فرصتی برای کشور است اما مشکلات و مسائلی را برای شهرستان کنگان بوجود آورده که از بین رفتن کشاورزی، تجارت و بازرگانی و صید و صیادی در برخی شهرها و وستاها از آن جمله است.
یوسفی افزود: اکنون وقت آن است تا صنعت با بکارگیری و ایجاد اشتغال نیروهای بومی بویژه جوانان بخشی از دین خود را به مردم این شهرستان ادا کند.
فرماندار کنگان گفت: هم اکنون۲۱ هزار نفر نیرو در شهرستان کنگان در صنعت مشغول به کار شده اند که بجز تعداد محدود ، بقیه غیربومی هستند.
وی در باره اشتغال در ادارات دولتی نیز اظهار داشت: اگر اداره ای می خواهد نیرویی بکار گیرد، اشتغال نیروهای بومی و استفاده از منابع انسانی شهرستان کنگان اولویت اول آنها باشد.
فرماندار کنگان ضمن تاکید بر مبادله توافق نامه ها توسط ادارات دولتی در ظرف زمانی مشخص شده، به موضوع مهم امنیت اشاره و بیان کرد: پیشرفت های حاصله در سایه سار امنیت است و باید همگان برای حفظ و تقویت آن تلاش کنند.
امام جمعه کنگان گفت: اشتغال جوانان همچنان حلقه مفقوده در شهرستان صنعتی کنگان است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: باید مدیریت جذب و بکارگیری نیرو در فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی بویژه فازهایی که در شرف بهره برداری و راه اندازی است به گونه ای باشد که جوانان این شهرستان عهده دار پست ها و مسئولیت ها در رده های مختلف شوند.
وی در بخش دیگری با تسلیت اربعین حسینی و تاکید بر کمک و مشارکت جدی در برگزاری مراسم اربعین، استقبال و بدرقه زائران و کمک مادی و معنوی در این ارتباط بیان کرد: کنگره عظیم اربعین حسینی بزرگترین اجتماع مسلمانان است.
امام جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز بویژه شهید محمد حسین فهمیده به لزوم نهادینه شدن فرهنگ جهادی بسیج در کشور اشاره کرد و افزود: امروز شهید حججی ها و جبهه های مقاومت در سوریه و عراق و دیگر بلاد اسلامی از رویش های تفکر بسیجی است.
محمودی، با گرامیداشت ۱۳ آبان و تاکید بر برگزاری باشکوه راهپیمایی این روز بیان کرد: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران است.
در این جلسه تعدادی از مدیران به ارائه گزارش پیرامون موضوع های مختلف از جمله راهکارهای اشتغال جوانان پرداختند.
مدیر فاز ۱۲ منطقه پارس ۲ (کنگان) نیز گفت: هم اکنون ۱۷۰۰ نیرو در فاز ۱۲ (پالایشگاه نهم) اشتغال دارند که درصد قابل توجهی از آنها بومی منطقه هستند.
مهندس سید محمد مهدی هاشمی افزود: همه فعالیت های پالایشگاه نهم با هدف تحقق شعار سال و بر مبنای تولید و اشتغال است.
وی از آغاز آموزش های اچ اس ای ( بهداشت، ایمنی و محیط زیست) و بهره برداری خبر داد و بیان کرد: توانمندسازی نیروهای بومی و برنامه ریزی مناسب در این زمینه می تواند در کوتاه ترین زمان منجر به بکارگیری آنها در صنعت شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2526

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.