تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

آیا عدالت سوزی درکنگان نهادینه شده است؟

  • کد خبر : 2588
  • 17 آبان 1396 - 9:06
آیا عدالت سوزی درکنگان نهادینه شده است؟
شعار، کف و سوت ودیگر هیچ ... مثل اینکه چند فقره کنسرت وجنگ شادی و اردوهای سیاحتی و بازدید های انتزاعی و پاره ی وعده های مجازی؛ وبرخی چیزهائی که دراین چندسال شهروندکنگانی شاهد وناظرش بوده ودلخوش به آنها بود، پیامد همه ی ماجراست.

به گزارش امواج نیوز، شعار، کف و سوت و دیگر هیچ … مثل اینکه چند فقره کنسرت و جنگ شادی و اردوهای سیاحتی و بازدید های انتزاعی و پاره ی وعده های مجازی؛ و برخی چیزهائی که دراین چندسال شهروند کنگانی شاهد و ناظرش بوده و دلخوش به آنها بود، پیامد همه ی ماجراست.
ظاهراً در اینجا : صداقت، اخلاص، امانت و عدالت و رعایت حق مردم کلماتی هستند که دیگر معنا و مفهوم خود را ازدست داده اند چون دیگر نه قیاسی برای لمس دارند و نه معیاری عملی برای درک ؛ ماجرای زمزمه تهوع آور تضعیع حقوق میزبانی که شهروند کنگانی از سالها بابت درد ورنج آن بخود می پیچد و داستان کلاف سردرگم انتظار وانتظار از این انتخابات تا آن انتخابات و انتصاب این مسئول و آن مسئول … کدام شعار وکدام برنامه می خواهد به بار بنشیند وسرانجام مردم کنگان مفهوم همراهی را با پاداش همکاری عجین ببینند. آیا گروه وجناح سیاسی فصل که باد درغبغب می اندازد باید فقط نشان دهد که تنها دستگاهی برای تبلیغات ستاد انتخاباتی ومهره چینی سیاسی است ویا پیگیر رفع معضلات و برطرف کننده مشکلات منطقه ومدافع حقوق مردم … ؟
برای نمونه این عبارات را منهای عباراتی که از سایت ها حذف شده است درگوگل جسجو می کنیم تا بدانیم که چه کشیده ایم
-” روز ۲۶/۱۲/۹۳ برایم روزی بیاد ماندنی است و روزی پرافتخار برای صنعت نفت ایران. افتتاح فاز۱۲ پارس جنوبی…
فاز ۱۲ پارس جنوبی در هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه ملی اضافه می کند( سایت نفت وگاز پارس افتتاح پالایشگاه نهم گازی (فاز ۱۲)
– هنوز فراموش نشده و جمله ای که تیتر این یادداشت است، از زبان شخص مقام عالی دولت جاری شد: مدت‍ها از افتتاح بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه می‌گذرد اما همچنان چشمان فرزندان شهرستان کنگان و شهرهای پیرامونی آن مانند جم و دیّر در انتظار اشتغال به عنوان حداقل خواسته مردم این مناطق و استان است!(سایت خلیج فارس)
-تیتر “خبرهای خوب روحانی برای اهالی جنوب استان بوشهر “پرتیراز کمی قبل از انتخابات ریاست جمهور ۹۶ در فضای رسانه ی شبکه های اجتماعی منتشر شد.
– ومجموعه ی از وعده های سریالی برای جوانان کنگان …
ولی همچنان اتفاقی خاصی نمی افتد تنها چند نفر می روند وچند نفر دیگر جای آنان را می گیرند. همه ماجرا به این ختم نمی شود همان ایرادی که از آنها گرفتیم دوباره تکرار می شود!
بگذارید صریح بی پرده بگویم این شعارها و وعده ها وقتی ارزشمند است که مسئولان ارشد شهرستان و نماینده مجلس بدون نگرانی از بغض و عصبانیت مقامات ذیربط در بدنه ی دولت برای عملی شدن آن بکوشند ونه توجیهی برای عملی نشدن آن بتراشند. تا کی باید به منصبی دلخوش بود و داعیه ی همراهی وهماهنگی با ما فوق و از مابهتران در سر پروراند …ووعده سر خرمن داد و همچنان جوانان این خطه سردرگم باشند.
سروران عزیز! پیگیری چرخه ی مطالبات از دیرهم دیرترشده است اگر که نمی توانید کاری برای مردم این شهر انجام بدهید. صادقانه موانع رابرای مردم برشمارید … یا لا اقل بگذارید تا مسئولین امر صدای مردم و فلاکت بی شمار ناشی از صنعتی شدن بی فرجام برای میزبانان دراین منطقه را بشنوند و ببینند و یا حداقل ایشان از این شعارها وتیترها پوچ وبیهوده توانمندی سازی، کارگاه کارآفرینی،توسعه مشاغل و… دست بردارند. درپایان باید پرسید با گذر زمان واقعاً عدالت سوزی دراین شهرستان نهادینه شده است ؟ اگر کسی دلش به حال مردم فراموش شده این دیار می سوزد آستین همت بالا بزند وبرای احیای حقوق ایشان دست بکار عملی و پرنتیجه بزند. جلسه ونامه نگاری و مصاحبه کافیست! / عبدالمجید اورا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2588

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.