تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

تلاش جهت اشتغال نیروهای بومی و حمایت از مدیران بومی

  • کد خبر : 2869
  • 25 آذر 1396 - 20:56
تلاش جهت اشتغال نیروهای بومی و حمایت از مدیران بومی
دومین نشست مشترک شوراها و شهرداران شهرهای کنگان ، بنک و سیراف به میزبانی شهرداری بنک در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

به گزارش امواج نیوز، رییس شورای اسلامی شهر بنک گفت: مشکل اشتغال با تجمع ها حل نمی شود و برای بکارگیری نیروهای بومی باید به دنبال راهکاری جدی و عملی بود تا جوانان ما مجبور نشوند مقابل فازها تجمع کنند.
علی هوشیار افزود: بخش زیادی از جمعیت جوان جویای کار از این شهرستان ، تحصیل کردگان دانشگاهی اند که از بیکاری رنج می برند.
وی به مسئولیت ها و انتصاب مدیران در دستگاههای اداری اشاره و بیان نمود: بسیاری از جوانان نخبه این شهر دارای شرایط لازم برای پذیرش پست های مدیریتی اند و انتظار اینست در انتصاب ها به نیروهای بومی این منطقه توجه شود.
شهردار بنک نیز گفت: کارگروهی برای پیگیری مطالبات شوراها بعنوان وکلای مردم تشکیل شود.
مهندس حجت ریحانی نیا افزود: هماهنگی شود تا شوراها و شهرداران جهت طرح مسائل و مشکلات بویژه مطالبات مردمی دیداری با استاندار محترم بوشهر داشته باشند.
وی به ماههای پایانی سال و سفرهای آخر سال و نوروزی اشاره و بیان کرد: از همین الان بایستی ستاد سفر در شهرداری ها فعال و شرایط لازم برای میزبانی دوام مهمانان نوروزی فراهم شود.
شهردار بنک در پایان خواستار نامگذاری خیابان در شهرهای سه گانه به نام بنک ، کنگان و سیراف برای تقویت ارتباط و تعامل شد.
رییس شورای اسلامی کنگان نیز گفت: به رغم اینکه بخش اعظمی از سرمایه و درآمد کشور از کنگان است اما روز به روز بی توجهی و بی مهری ها به این خطه بیشتر می شود.
نادر احمدی افزود: مسئولان مربوطه بویژه حوزه صنعت بدانند صبر و شکیبایی مردم حد و اندازه ای دارد و اگر کاسه صبر لبریز شود مسئولیت عواقب آن بر عهده آنها خواهد بود.
وی با گلایه از کم توجهی مدیران استانی و مدیران صنعت به جایگاه خطیر شوراها عنوان نمود: ارتباط بایستی دوسویه و متقابل باشد و مسئولان استانی و حوزه صنعت باید به جایگاه شوراها بعنوان وکلای مردم احترام بگذارند و در تصمیم گیری ها از نقش شوراها غفلت نکنند.
رییس شورای اسلامی شهر بار دیگر اشتغال را خواسته تمام مردم ، جوانان و حتی مسئولان دانست و خاطر نشان ساخت: شرم آور است برای متولیان صنعت که جوان تحصیل کرده و بومی این شهرستان بخاطر بیکاری درخواست پاکبانی و نظافت چی به شهرداری بدهد.
وی افزود: با تسامح و تساهل نمی شود مشکل اشتغال را حل کرد و مسئولان صنعت بایستی جوابگوی مردم این منطقه بعنوان میزبانان صنعت باشند.
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان این سوال را طرح کرد: بی توجهی مدیران صنعت تا کی ادامه خواهد داشت و آیا زمان پایان این کار فراهم نرسیده است؟!
احمدی با حمایت از رییس بومی دانشگاه آزاد اسلامی کنگان خواستار دقت نظر بیشتر مسئولان در جابجایی ها و عزل و نصب ها و لزوم حمایت از مدیران بومی شد.
معرفی جاذبه های گردشگری و پتانسیل های شهرستان در حوزه جذب سرمایه گذار ، معرفی بیشتر توانمندی های شهرستان از طرق مختلف ، لزوم اجرای تقاطع های غیر همسطح در جاده کمربندی در محور کنگان و نیز پیگیری دریافت حق آلایندگی از شرکت ها از دیگر مباحث مطرح شده توسط احمدی بود.
رییس شورای اسلامی شهر سیراف نیز گفت: موفقیت شوراها در گرو همدلی و وحدت است.
حسین روشن افزود: اگر مسئولان در رده های مختلف و شوراها بعنوان وکلای مردم و نخبگان جامعه با هم هماهنگ و همصدا باشند می توان خواسته های مردم را جامه عمل پوشاند.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست ها با حضور مسئولین شهرستانی برای پیشبرد بیشتر و بهتر امور شد.
عضو شورای عالی استانها نیز گفت: همگرایی گره گشای بسیاری از مشکلات است.
طاها دشتی مطلق افزود: این نشست ها در حقیقت یک مجمع مشورتی است و تداوم چنین جلساتی با هدف ارائه راهکارهای مناسب و مشترک در حوزه های مختلف می تواند منجر به نتیجه مطلوب شود.
وی افزود: مصوبات این مجمع برای داشتن پشتوانه قانونی از کانال شورای شهرستان صورت پذیرد.
عضو شورای اسلامی شهر کنگان اشتغال فقط منحصر در صنعت نیست و برای بسیاری از شغل های دیگری که اکنون در دست افراد غیربومی است بایستی برنامه ریزی شود.
دشتی مطلق به مسئله راه آهن اشاره و بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها جهت بهره مندی این منطقه از نعمت خط ریلی تاکید کرد.
رییس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز ضمن تسلیت درگذشت مرحوم دکتر علی ماندگار ، به جذب متخصص جراح مغز و اعصاب توسط بیمارستان اشاره و بر لزوم حمایت شوراها و شهرداری ها از چنین اقداماتی تاکید کرد.
مرتضی منصوری به زمزمه های جابجایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کنگان اشاره و عنوان نمود: رییس فعلی فردی بومی و توانمند و صاحب دانش است و ضرورتی ندارد مدیرانی از شهرستان مجاور مسئولیت ها را در این شهرستان عهده دار شوند.
وی جابجایی ها را اقدامی شتابزده و عجولانه دانست و گفت: با احترام به همه نیروهای شهرستان های دیگر اعلام می کنیم کنگان دارای مدیران بومی توانمند است و لزومی ندارد مدیران بومی منطقه جابجا شوند.
منصوری افزود: در شرایطی که در حوزه های مختلف روز به روز فشار به مردم در حال تشدید است ، نبایستی با برخی از کارهای عجولانه نگرانی و تشویش فکری مردم را بیشتر کرد.
وی در پایان بر ضرورت فعال شدن کارگروه ها و اعمال تصمیمات فراتر از شعار و نوشتن بر روی کاغذ تاکید کرد.
در این نشست صمیمی نواب رییس و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه به طرح و بیان مسائل و مشکلات مختلف بویژه اشتغال نیروهای بومی پرداختند.
لزوم تداوم جلسات مشترک ، تعیین رییس مجمع مشورتی شوراها ، تعیین افرادی برای پیگری مصوبات ، پرداختن به دیگر مشکلات مردم از جمله صید و صیادی ، تجارت و بازرگانی و ته لنجی ، تعیین یک نماینده در مرکز کشور برای دنبال کردن مطالبات ، جذب سرمایه و سرمایه گذار ، استفاده از ظرفیت نیروهای غیربومی توانمند و نخبه ساکن کنگان در برخی امور ، سامان دهی روزبازارها و دروره گردها ، حل مسئله فاضلاب شهری و پیگیری برای دریافت حق شهرستان کنگان از منطقه گازی نار کنگان و دیگر شرکت ها از مهمترین مسائل مطرح شده توسط اعضای شوراهای اسلامی بود/  ابوذر حسین پور

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2869

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.