تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

اهدایی ده هزار اصله درخت توسط یک دوستدار محیط زیست به شهرداری های شهرستان کنگان

  • کد خبر : 290
  • 28 مهر 1395 - 16:55
اهدایی ده هزار اصله درخت توسط یک دوستدار محیط زیست به شهرداری های شهرستان کنگان
عبدالنبی یوسفی فرماندار در این نشست ضمن تقدیر از این حرکت خودجوش و بدون چشم داشت دوستداران محیط زیست گفت : در گذشته مردم با درختان ناملایمتی هایی داشتند ولی اکنون دوستدار طبیعت و حافظ محیط زیست شده اند.

به گزارش امواج نیوز،  عبدالنبی یوسفی فرماندار در این نشست ضمن تقدیر از این حرکت خودجوش و بدون چشم داشت دوستداران محیط زیست گفت : در گذشته مردم با درختان ناملایمتی هایی داشتند ولی اکنون دوستدار طبیعت و حافظ محیط زیست شده اند.

وی شهرداری های سه گانه را خطاب قرار داد و افزود : انتظارات مردم شهرستان کنگان از مجموع مدیریت خدمات شهری توجه ویژه به فضای سبز و مبلمان شهری است و امید میرود مسئولین مربوطه و شهرداری ها ، فضای شهر را از حالت دیمی و سنتی خارج کرده و به صورت علمی به کاشت  درخت و طراحی فضای سبز بپردازند.

فرماندار کنگان ادامه داد :  شهرستان کنگان نیاز مبرم به توسعه فضای سبز  دارد و نیازمند همت شهرداری ها و دوستداران محیط زیست هست تا کاشت درختان را با اصول علمی انجام دهند زیرا قطع درختان بعد از چندسال عمر کردن به علت نامناسب بود مکان کاشته شده ، چهره مناسبی ندارد و باعث نابودی زیستگاه جانوران میشود .

فرماندار اظهار داشت: اهدایی ده هزار درخت توسط مهندس محرابی ، دوست دار محیط زیست و منابع طبیعی به شهرداری کنگان ، بنک و سیراف  می تواند اولین قدم برای حضور دیگر دوستداران محیط زیست باشد و استفاده از این درختان برای ایجاد زیبایی در فضای ورودی شهری از اهمیت بسزای برخوردار است زیرا بلوار های ورودی شهر مورد قضاوت مسافران قرار میگیرد و نسبت به شهر دیدگاهی ایجاد میشود که معرف فرهنگ مردم شهرستان است.

یوسفی تصریح کرد : میزان فضای سبز شهرستان کنگان در مقایسه با جمعیت مردم و  صنعتی که ایجاد شده بسیار ناچیز هست و نیاز مند فضای سبز بیشتری در سطح شهر و توسعه کمربند سبز اطراف شهرستان می باشد تا مانع ماندگاری الاینده ها در اسمان شهر شود.

مهندس مهرابی نیز گفت :   سالانه ده هزار نهال را به حوزه شهرستان های جنوب استان بوشهر اهدا میکنم که امسال شهر بنک ، کنگان و سیراف شامل شده است که امیدوارم همگام با  مردم کمربندهای سبز در اطراف شهرستان ها و در کنار صنعت ایجاد کنیم .

وی ادامه داد : دولت با همکاری مردم برای ایجاد فضای سبز درکنار صنعتی که در حال رشد است پا به پای آلایندگی باید دست بکار شود و صنعت سبز را توسعه بدهند
وی افزود : اگر می خواهیم نسل های برای حیات اینده داشته باشیم و حفظ بکنیم تنها راه حل آن سالانه ده ها برابر صنعتی که درحال توسعه هست ومحیط زیست را الوده میکند فضای سبز ایجاد کنیم ، این توسعه صنعت سبز یعنی توسعه حیات اینده بشر در این منطقه ، یعنی جلوگیری از گرمایش زمین ، جلوگیری از گاز های گل خانه ی و الان نابودی جنگل های فعلی نگران کننده ترین موضوع بشر است که باید مسئولین و مردم به فکر باشند

۱-۱-۱۰۲۴x683 ۱-۲-۱۰۲۴x683

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=290

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.