تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

مسئولان نظارت کنند تا مصوبه به‌کارگیری بومی‌ها اجرایی شود

  • کد خبر : 2986
  • 13 دی 1396 - 10:39
مسئولان نظارت کنند تا مصوبه به‌کارگیری بومی‌ها اجرایی شود
بیکاران کنگان می‌گویند: مصوبه اخیر وزارت نفت مبنی بر لزوم به‌کارگیری بومی‌ها در پروژه‌های نفتی نیازمند نظارت دقیق و برخورد با متخلفان است.

به گزارش خبرنگار امواج نیوز؛ درپی ابلاغیه وزارت نفت در ارتباط با لزوم جذب بومی‌ها در پروژه‌های نفتی، کمپین بیکاران کنگان خواستار نظارت بر اجرای این مصوبه شد.

کمپین بیکاران کنگان که در ماههای گذشته در فضای مجازی شکل گرفته، بارها نسبت به عدم به‌کارگیری بومی‌ها در کنگان و عسلویه اعتراض کرده‌اند؛ حالا پس از ابلاغ روزهای گذشته‌ی وزیر نفت می‌گویند: بایستی این مصوبه اجرایی شود اما اجرای آن نیازمند سخت‌گیری و نظارت دقیق است.

به گفته بیکاران کنگانی، همه آنها مشخصات خود را به اداره کار و سازمان منطقه ویژه در پارس جنوبی ارائه کرده‌اند و در انتظار استخدام هستند؛ براساس ابلاغ وزیر نفت، شرکت‌های پیمانکاری موظفند از اداره کار و سازمان منطقه ویژه استعلام گرفته و ابتدا از لیست بیکاران آنها که بومی‌های محلی هستند، استخدام کنند.

نگرانی این جوانان از بابت تخلفات احتمالی شرکت‌های پیمانکاری دست چندم است که ممکن است با انجام ترفندهایی از اجرای قانون سرباز بزنند؛ به گفته آنها باید مراجع ذیربط، لیست شاغلان شرکت‌ها را همواره زیر نظر داشته باشند و بازرسی‌های متناوب و منظم انجام دهند تا قانون‌گریزی در زمینه به کارگیری بومی‌ها رخ ندهد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2986

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.