تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

تنها متخصص و جراح مغز و اعصاب کنگان رفتنی شد

  • کد خبر : 2989
  • 16 دی 1396 - 10:58
تنها متخصص و جراح مغز و اعصاب کنگان رفتنی شد
به دلیل نبود تجهیزات پزشکی عمل‌های مغر و اعصاب در اطاق عمل بیمارستان کنگان، تنها متخصص و جراح مغز و اعصاب جنوب استان در حال رفتن از این استان و شهر کنگان می باشد.

به گزارش امواج نیوز، در حالی که بیمارستان امام خمینی(ره) بندر کنگان به عنوان یکی از قطب‌های درمانی جنوب کشور، سالانه به بیش از یک میلیون نفر مراجعه‌کننده مردم جنوب استان بوشهر، جنوب استان فارس و شمال استان هرمزگان ارائه خدمات می‌دهد اما به دلیل بی‌توجهی‌های انجام شده، در آستانه از دست‌دادن تنها متخصص و جراح مغز و اعصاب خود است.

آمار مراجعین به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در سال ۹۵، یک‌میلیون و ۱۶۸ هزار نفر عنوان شده که با احتساب جمعیت ۱۰۷ هزار نفری این شهر تقریبا ۱۱ برابر این جمعیت فقط در سال گذشته برای دریافت خدمات پزشکی به این بیمارستان مراجعه‌کرده‌اند.

اگر چه این بیمارستان با ۹۶ تختخواب از سال ۱۳۸۰ رسما به کاروان بیمارستان‌های استان بوشهر پیوست اما طرح توسعه این بیمارستان مدیون سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به شهرستان کنگان است که طی آن توانست به بزرگترین مرکز اورژانس جنوب کشور تبدیل شده و بخش‌های مهمی بیمارستانی با افزایش ۱۰۰ تخت را تجربه کند.

با این شرایط و پس از مساعی وزارت نفت که هزینه طرح توسعه این بیمارستان را متقبل شد، یکی از جراحان به نام کشور که سوابق متعددی در جراحی مغر و اعصاب در اروپا و امریکا دارد برای کار در این بیمارستان فراخوانده شد تا بتواند به مردم و شاغلین صنعت نفت که به دلیل بافت کاری می‌توانند هر لحظه دچار تروما شوند، ارائه خدمات کند.

کمبود شدید متخصیین و جراحان مغز و اعصاب در ایران و نیازمندی به این رشته فوق حساس، سبب شده که اگر استانی بتواند یک متخصص را جذب کند با چنگ و دندان او را نگه دارد تا از حضور این پزشک، به مردم ارائه خدمات کند.

حال با این شرایط و اورژانسی‌بودن اعمال جراحی مغز و اعصاب پس از هر ضربه که از یک سانحه رانندگی، تا پرت‌شدن از یک بلندی و برخورد شی سخت می‌تواند در محیط‌های عمومی و صنعتی شامل شود و ورود تیم پزشکی حداقل در ۴ ساعت اول می‌تواند به بهای مرگ و زندگی فرد مصدوم منجر شود، مشاهده می‌شود که پزشکی که با همه سختی‌ها توسط وزارت نفت و به کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جذب شده، به دلیل امکانات صفر جراحی مغز و اعصاب در اطاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کنگان در حال رفتن از استان بوشهر است.

اگر چه کسی به جزء دکتر حسن حیدری از مدیران سخت‌کوش و جهادی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نتوانسته صدای این پزشک را به گوش مسوولین برساند اما تاکنون اقدامی جهت رفع خواسته منطقی متخصص و جراح مغز و اعصاب این بیمارستان انجام نشده است.

خواسته این پزشک متخصص هم برای تجهیز اطاق عمل بیمارستان کنگان فقط خرید یک ست ابتدایی و اولیه جراحی مغز و اعصاب به میزان ۸۰۰ میلیون تومان است که تاکنون این مبلغ نه تنها از طرف فرمانداری کنگان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بلکه از طرف استانداری بوشهر تامین نشده است.

البته متخصص و جراح مغز و اعصاب تمام وقت بیمارستان کنگان یک فرصت ۵۰ روزه به این بیمارستان داده است تا این تجهیزات خریداری و در اختیار اطاق عمل قرار داده شود که تا پایان این مهلت چند روزی دیگر باقی نمانده و منطقی است که با وجود سختی‌های فراوان برای جذب متخصص و جراح مغز و اعصاب، زمینه نگهداری و ماندگاری متخصص کنونی این بیمارستان انجام شود.

شاید اگر این پزشک از امکانات رفاهی و حقوق آن چنانی درخواست‌هایی داشت می‌توان با یک جواب که نداریم و نمی‌شود حرفی زد که البته به دلیل کمبود این نوع تخصص در کشور، چندان هم شایسته نیست اما وقتی که بدور از این داستان‌ها و صرفا برای راه‌اندازی یک دپارتمان جراحی در یک بیمارستانی که سالانه بیش از یک میلیون مراجعه‌کننده دارد این قدر شور می زند و به تکاپو افتاده است باید به این پزشک آفرین گفت و به مسوولان بی‌تفاوت …..

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=2989

ثبت دیدگاه

  1. سلام
    کی گفته که مسئولین بی تفاوت هستن
    شما جای مسئولین بودید چیکار میکردین
    فقط بلدی مطلب بنویسی و انتقاد بی مورد داشته باشی
    قبل از اینکه مطلب بی مورد بنویسی دو دقیقه با این پزشک بشین و بحث کن ببینیم میتونی به نتیجه ای باهاش برسی
    اگه به نتیجه رسیدی بگو که ما هم باهات بحث کنیم

  2. سلام
    ادمین محترم
    این مطالب را کی به شما دیکته کرده است؟، این دکتر نه توانایی دارد و نه در اروپا و امریکا جراحی انجام داده است، فقط برای پر کردن جیبش از پول به این منطقه اومده تا بیت المال رو بیهوده اتلاف کند.

    لطفا شما وجدان کاری داشته و بدون تحقیق بازیچه دست ذینفعان نشوید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.