تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

معاون شبکه بهداشت جم: ارتقای سطح سلامت در مدارس نقش مؤثری در سلامت جامعه دارد

  • کد خبر : 319
  • 29 مهر 1395 - 13:29
معاون شبکه بهداشت جم: ارتقای سطح سلامت در مدارس نقش مؤثری در سلامت جامعه دارد
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم: یکی از اهداف شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، ارتقای سطح سلامت در مدارس می‌باشد که این امر می‌تواند منجر به افزایش سطح سلامت خانوارها و جامعه گردد.

به گزارش امواج نیوز از جم، اصغر نوروز زاده در نشست هماهنگی شبکه بهداشت و درمان با آموزش‌وپرورش شهرستان جم با اشاره به اینکه هدف از این نشست برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات پیش رو در اجرای برنامه‌های بهداشتی در مدارس است عنوان داشت: رفع این موانع می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای سطح سلامت مدارس داشته باشد.
وی ضمن اشاره به غربالگری انجام‌شده در پروژه قلب سالم جهت افراد بالای ۳۰ سال شهرستان و وجود آمار بالای چاقی در این گروه به اجرای برنامه پیشگیری از کم‌تحرکی در ۵ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان اشاره و تأکید کرد: اگر مشکل چاقی در این برهه از زمان برای این گروه سنی کنترل گردد می‌تواند عامل پیشگیرانه‌ای برای کنترل چاقی در نسل آینده باشد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم تصریح کرد: آموزش و پیشگیری از سوانح و حوادث در ۵ درصد دانش آموزان شهرستان، واکسیناسیون توأم دانش آموزان ۱۴ تا ۱۶ سال، اجرای پروژه مهر، مراقبت دوره‌ای گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال، برنامه آهن یاری و ویتامین دی و بهداشت محیط در مدارس ازجمله برنامه‌های دیگر اجراشده در مدارس بوده است.
این مقام مسئول، اجرای برنامه خودمراقبتی را یک گام اساسی در افزایش شاخص‌های سلامتی عنوان داشت: هدف از اجرای این برنامه ارتقای توانمندی مردم، سازمان‌ها و جوامع برای مراقبت از سلامت خود می‌باشد و باید این برنامه در مدارس نهادینه گردد تا توسط دانش آموزان به خانوارها انتقال داده شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، این نشست با حضور معاون بهداشتی، مسئولین ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، م سئول برنامه بهداشت مدارس آموزش‌وپرورش شهرستان جم و مربیان بهداشت مدارس در مورخ ۲۸ مهر در دفتر رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=319

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.