تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

اِلمانی که نشانی از شهر باستانی سیراف ندارد

  • کد خبر : 3264
  • 15 بهمن 1396 - 11:13
اِلمانی که نشانی از شهر باستانی سیراف ندارد

اِلمان‌ها نماد هویت و جاودانگی شهر است،معمولا المان و نمادی که در ورودی هر شهر ساخته می شود به گونه ای شناسنامه و معرف شهر بوده و حتما تناسبی با فرهنگ بومی،جاذبه های تاریخی،طبیعی و گردشگری آن دیار دارد.

به گزارش امواج نیوز، چند روزی است که مهمانی ناخوانده در کنار میدان ورودی شهر سیراف جا خوش کرده است.مهمانی از جنس مجسمه با تمثالی از پهلوانان اسطوره های ایران باستان که شمشیر، سپر و گرزی گران حمایل دارد. مردمی که او را دیده اند می گویند نسبتی با رستم دستان قهرمان شاهنامه حکیم فردوسی دارد. شاید مجسمه ای بسیار زیبایی باشد.

 

المان سیراف

 

ولی معمولا المان و نمادی که در ورودی هر شهر ساخته می شود به گونه ای شناسنامه و معرف شهر بوده و حتما تناسبی با فرهنگ بومی،جاذبه های تاریخی،طبیعی و گردشگری آن دیار دارد.

خوشبختانه شهر سیراف بندری تاریخی با مشخصه های جهانی است. از این رو شاخص های زیادی است که می تواند الهام بخش نماد ورودی شهر باشد. این مجسمه را میشود در پارک های شهر استفاده نمود.

متاسفانه شهرداری شهر سیراف در اقدامی عجولانه و در کمال بی سلیقگی نمادی را در ورودی شهر نصب کرده که هیچ سنخیتی با سیراف ندارد.

امیدواریم شهردار محترم هرچه سریعتر نسبت به برچیدن این وصله ناجور از ورودی شهر اقدام کند. و این مجسمه زیبا را در پارک و یا جاههای دیگر شهر قرار دهد.

اگر مسؤلین شهری نمی توانند طرحی درخور شأن سیراف و سیرافی برای نماد ورودی شهر بیابند پیشنهاد می گردد از ظرفیت طرح های مردمی استفاده کنند و یا لااقل از شهرستان های اطراف الگو بگیرند که در این زمینه موفق بوده اند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3264

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.