تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

سمینار هوش هیجانی در بوشهر برگزار شد

  • کد خبر : 3299
  • 17 بهمن 1396 - 19:09
سمینار هوش هیجانی در بوشهر برگزار شد

سمینار هوش هیجانی در بوشهر برگزار و با استقبال خوبی از طرف مردم روبر شد، دلایل شما برای انتخاب این موضوع بسیار آگاهانه و منطقی بوده ،چرا به نتیجه رسیدید که کارگاه هوش هیجانی مورد نیاز مردم بوشهر است؟

امواج نیوز، ما اعتقاد داریم که با آموزش،  اتفاقات بزرگی در جامعه ی ما می افتد، آسیب های اجتماعی ما در دراز مدت  کمتر می شود  ، عشق و علاقه در میان خانواده ها بیشتر می شود و در نهایت  بهره وری در سازمان ها افزایش  پیدا می کند . این است که ما تصمیم گرفتیم به سمت آموزش  حرکت کنیم و طراحی آموزشی را با علاقه  ی فراوان انجام دهیم .

وقتی علاقه باشد پای خلاقیت هم به میان می آید؛ برای  شکوفایی خلاقیت خود و برگزاری آموزش های اثر بخش اولین چیزی که باید با دقت فراوان بررسی شود، بحث نیاز سنجی آموزش است ؛که خوشبختانه به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد ،  یعنی ما قصد برگزاری هر دوره ای که داشته باشیم تقویم آموزشی طراحی می کنیم و پس از نیاز سنجی آموزشی  بازار هدف خود را شناسایی می کنیم . در مورد هوش هیجانی نیز با بررسی نیازها، متوجه شدیم که در استان ما ، نیاز به  مباحث مربوط به  ای کیوEQ  یا همان هوش هیجانی  فردی است ،چرا که دنیای امروز ما دنیای IQ نیست ،دنیای EQاست.

هوش هیجانی یعنی من در زمان تصمیم گیری ها، چه  عکس العملی از خودم نشان می دهم ، ما در جامعه ای زندگی می کنیم که افراد بعد از یک تصادف کوچک با قفل فرمان به سراغ هم می روند یعنی چه ؟  این نشانگر پایین بودن هوش هیجانی است . کشیدن چک بی محل ، ازدواج های عجولانه، انتخاب رشته های احساسی  و ناموفق ، هر کدام به نوعی، نشان دهنده ی تفاوت انسان ها در قدرت تصمیم گیری آنهاست .

شواهد نشان می دهد که هوش هیجانی در میان مردم خوب و نجیب استان ما نیاز به تقویت و پرورش بیشتر دارد ،پس کوشش کردیم این معضل را در استانمان  برطرف کنیم . پس تصمیم گرفتیم از، برندترین  اساتید کشور استفاده کنیم تا دردی را دوا کنند نه اینکه مردم بعد از اتمام سمینار بگویند کاش این هزینه را صرف رفتن به کنسرت کرده بودیم .

خوشبختانه دکتر یحیی علوی از برترین اساتید کشور در این حوزه هستند و به لطف پرورگار میزان رضایت شرکت کنندگان بسیار بالا بود، امیدواریم جامعه هدف از ما خواستار تمدید این دوره ها باشد ، در پایان من به تمام خوانندگان  نجیب و فرهیخته ی سایت خبری شما ، توصیه می کنم که آموزش را در سبد خرید خود بگذارند، زیرا  تنها راه نجات ما آموزش است .

پس از گفت و گو با مهندس شهبازی به سراغ دکتر علوی از اساتید برتر کشور در زمینه ی ارتباطات و هوش هیجانی رفتم و از او پرسیدم ،بالا بردن هوش هیجانی چگونه می تواند در بهبود عملکرد یک سازمان موثر باشد ؟

بحث هوش هیجانی یکی از بحث های مهم درحوزه ی  کسب و کار است ،  چون در کسب و کار ، مهم ترین چیزی که هر لحظه باید با آن روبرو بود ، تصمیم گیری است .  باید متوجه باشیم که در یک تصمیم گیری چند درصد از منطق و چند درصد از احساسات استفاده می کنیم. مدیران موفق در طول تاریخ مدیرانی بوده اند که از قلبشان به خوبی استفاده کرده اند . واژه ی ازاستفاده  از قلب را با دقت بررسی کنید. متاسفانه ما به خوبی از قلبمان استفاده نمی کنیم . تصمیمات عاطفی را به لحاظ استعاره ای می گوییم، از قلبمان استفاده کرده ایم .. واقعیت این است که انسان های موفق از شم و غریزه ی قوی برخوردار هستندو شما وقتی شم و غریزه  قوی دارید ، از احساسات نیز به خوبی استفاده می کنید . برند در دنیای امروز یعنی احساسات . فروش یعنی انتقال احساسات ؛همه ی بیزینس های دنیا ، که امروز معروفند نه به خاطر کاری است که انجام می دهند ؛ بلکه به خاطر احساسی که منتقل می کنند مهم هستند .

تقویت هوش هیجانی و تربیت آن به صورت صحیح چقدر می تواند در بهبود روابط بین فردی موثر واقع گردد؟

یادتان باشد! تمام علم های دنیا از خود آگاهی سرچشمه می گیرند . پیامبر گرامی می فرمایند «اگر می خواهی خدا را بشناسی پس خودت را بشناس»  و این بحث بسیار مهمی است . در هوش هیجانی ما پنج  لایه داریم که مهم ترین لایه ی آن ،خود آگاهی است . مهم ترین چیزی که درارتباطات ما نقش دارد نیزهمان  خودآگاهی است؛  اینکه  بتوانیم با دیگران خوب و راحت صحبت کنیم و با قرار گرفتن در جمع ببینیم لرزش صدا داریم یا نه؟ یا شروع کننده ی مکالمه باشیم،  اینکه یک رابطه را شروع کنیم یا خاتمه دهنده یا ادامه دهنده ی آن باشیم .  هر کدام از این موارد ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی دارد . کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند؛ حتی  اگر افراد درونگرایی باشند در ایجاد رابطه افراد قوی هستند، در حالی که اگر شما فرد برون گرای برون ریزی هم باشید، اگر هوش هیجانی پایینی داشته باشید؛ فردی منزوی ، پرخاشگر و حتی دیکتاتور خواهید شد . هوش هیجانی به شمامی آموزد ،که  هر کدام از حرف های شما، بار انرژی دارد،  پس حرفی نزنید که کسی را ناراحت کند . همیشه خود را جای طرف مقابل بگذارید و بدانید که تمام رفتار شما در محیط کاری ،عاطفی و روابط اجتماعیتان اثر دارد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3299

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.