تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

بومی‌گزینی و توسعه یا پنهان شدن پشت شعار بومی گزینی

  • کد خبر : 3471
  • 27 بهمن 1396 - 17:56
بومی‌گزینی و توسعه یا پنهان شدن پشت شعار بومی گزینی

به گزارش امواج نیوز، بررسی سالهای دور و نه چندان دور حاکی از آن است که در شهرستان کنگان زمانی توسعه و پیشرفت موثرتر اتفاق افتاده که نیروهای شایسته و نخبه بومی با برنامه ریزی و مشخص کردن استراتژی ها و بازنگری در منابع واستفاده صحیح از آنها و مدیریت درست از منابع انسانی نخبه […]

به گزارش امواج نیوز، بررسی سالهای دور و نه چندان دور حاکی از آن است که در شهرستان کنگان زمانی توسعه و پیشرفت موثرتر اتفاق افتاده که نیروهای شایسته و نخبه بومی با برنامه ریزی و مشخص کردن استراتژی ها و بازنگری در منابع واستفاده صحیح از آنها و مدیریت درست از منابع انسانی نخبه وفرهیخته در ابعاد مختلف انجام شده است.

البته در این موضوع مهم نقش برخی از مدیران و نخبگان غیر بومی شایسته را منکر نمیتوان شد. سابقه تاریخی مردم کنگان نشاندهنده این است که همیشه برای آدمهای شایسته از هر قوم و مذهب فضای کار وتلاش را فراهم نموده اند.

در این برهه از زمان و در وضعیتی که مدیران شایسته، جوان، بومی، متخصص و پاکدست برای اکثر مسئولیتهای مهم و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت شهرستان و به تبع استان در این دیار کهن وجود دارد، استفاده نکردن از آنها نگرانی هایی را بوجود آورده است.

توجه به نخبگان و شایستگان بدون تبعیض و توزیع قدرت(هرتفکر،اندیشه وگرایش) و منابع از مهمترین خواسته های مردم در سالهای اخیر بوده و نگاه به آینده و امید به پیشرفت و توسعه را در استفاده از منابع انسانی خود می دانند و این در خواستی ابتدایی است که تصمیم گیرندگان حتما” این مهم را انجام خواهند داد! (البته با کنارزدن کسانی که باضعف مدیریت درگذشته مدیریت خودرانشان داده اند).

عدم آشنایی مدیران غیر بومی با جغرافیا و ظرافت های فرهنگی و اقتصادی منطقه در سالهای گذشته منجر به عدم درک درست خواسته ها و در نتیجه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های نادرست در مواقعی شده و این ها نارضایتی مردم وسپس عقب گرد را موجب گردیده است.

مردم، جوانان، شایستگان، نخبگان وفرهیختگان کنگانی همیشه ضمن مشارکت جدی در صحنه های ماندگار ایران، بر آنند که با استفاده از نیروهای بومی خود انگیزه و امید را در توسعه و آبادانی سرزمین و دیار خود داشته باشند که امید می رود، مهم در انتصاب مدیر یا سرپرست یا معاونان اداره جات درکنگان هم دیده شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3471

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.