تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
احمدی در نشست خبری شهرداری و شورای شهر:

به زودی بازارچه ساحلی در کنگان طراحی و اجرا میشود

  • کد خبر : 4175
  • 17 اردیبهشت 1397 - 0:35
به زودی بازارچه ساحلی در کنگان طراحی و اجرا میشود

نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کنگان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری برگزار گردید و شهردار و اعضای شورای اسلامی از اصحاب رسانه جهت همکاری و پوشش خبری شهر تقدیر و تشکر ویژه ای نمودند.

به گزارش امواج نیوز، در این نشست که ۱۵ اردیبهشت و در اولین جلسه حضور شهردار جدید کنگان در راس مدیریت شهری و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر در شهرستان برگزار شد. نادر احمدی رییس شورای شهر به موضوع پروژه های در حال اجرا شهرستان اشاره و افزود: پروژه های زیادی در کنگان در حال اجرا می باشد؛ زمین چمن مصنوعی محله گوده در حال بستن قرار داد با پیمانکار می باشد و به زودی اجرا خواهد شد.

احمدی در ادامه به پروژه اجرای دیوار قبرستان، پل مسیر نیروگاه برق، میدان و پل گمرک و افتتاح فاز ۱ دهکده گردشگری که با مشکلاتی مواجه شده بود اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود که خوشبختانه برطرف شده است، پروژه در حال اجرا می باشد و به زودی فاز ۱ آن افتتاح می گردد.

رییس شورای اسلامی در ادامه به موضوع سنگ فرش شدن خیابان وحدت پرداخت و تصریح کرد: در حال تصمیم گیری در این باره می باشیم و به زودی در دستور کار قرار خواهیم داد. همچنین به عدالت در محلات پرداخت و خاطرنشان کرد که شهرک قائم ۱ ، ۲ ، مسکن خیرین ساز و فرهنگیان به زودی بلوار کشی و آسفالت می شود.

وی در ادامه به موضوع فضای سبز پرداخت و افزود: به میزان ۳ کیلومتر فضای سبز در کنگان در حال طراحی می باشد که به زودی اجرای خواهد شد، همچنین طراحی بلوار امام حسین با وجود مشکلات و معایب پیش رو که منجر به توقف این پروژه شده بود با تغییر پیمانکار به زودی این پروژه نیز از نو آغاز خواهد شد .

احمدی با بیان اینکه مردم شهرستان به زودی شاهد نصب المان های زیادی در سطح شهرستان و میدان های ورودی و ساحلی شهر خواهند بود، گفت: چنانچه شهروندی طرح خاصی مد نظر دارد و با طراحی های المان های سطح شهر موافق نیست، با ایده خود به شهرداری مراجعه کند تا بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر کنگان در ادامه به پاسخ خبرنگار امواج نیوز در خصوص سد معبر خودروهای دست فروش پرداخت و افزود: هرچند خرید از این خودرو ها مورد اعتماد ما نمی باشد و مردم نیز باید همکاری کنند، به زودی مکان مشخصی برای قرار گرفتن این خودرو ها انتخاب و ساماندهی  میشوند.

رحیم جمالی شهردار کنگان در ادامه این نشست در پاسخ یکی از خبرنگار و شهروندان در خصوص آتش سوزی اسکله، به موضوع نیاز اسکله به آتش خوار اشاره کرد و بیان داشت: نیروی های آتش نشانی شهرداری متخصص در خاموش نمودن اماکن و منازل، انجام عملیات جاده ای و زمینی و نظیر این ها می باشد با این شرایط درحالی که اسکله فاقد اتش خوار بود آتش نشانان تمام توان خود به کار گرفتند.

شهردار کنگان در ادامه به موضوع عوارض ساخت و ساز در کنگان پرداخت و افزود: عوارض ساخت و ساز در کنگان به جز عوارض در ساختمان های تجاری و با طبقات زیاد کم و ناچیز است، با توجه به نرخ عوارض در شهرهای مجاور نرخ عوارض کنگان طبیعی می باشد.

وی در ادامه افزود: به زودی موزه مردم شناسی همراه با گالری کنگان و مکانی برای نمایشگاه دائمی در شهرستان طراحی و اجرا می شود.

شهردار کنگان در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص متکدیان سطح شهر گفت: باید با تعامل و مطالبه‌گری و یادآوری نقش دستگاه‌ها مانند فرمانداری، بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چون تکدی‌گری و کنترل آن‌ها اقدام کنیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرماندار کنگان در این خصوص به طور جدی پیگیر می باشند.

وی در این خصوص یادآور شد که بسیاری از متکدیان بومی شهر کنگان نبوده و مهاجرند با صراحت و سهولت بیشتر به تکدی‌گری می‌پردازند.

جمالی در ادامه به موضوع بازیافت و زباله های شهری با وجود زباله های منطقه ویژه و شهرداری های جنوب پرداخت و خاطرنشان کرد: محل دفن جدید به مساحت ۱۰ هتکار برنامه ریزی شده و به زودی با همکاری منطقه ویژه کارخانه بازیافتی در جنوب برای حل این معضل افتتاح خواهد شد.

عکاس و خبرنگار: نوید کاردان

 

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4175

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.