تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024

ارائه مقاله علمی در همایش باستان شناسی زیر آب دراسترالیا با همکاری موسسه سیراف پارس

  • کد خبر : 502
  • 15 آذر 1395 - 9:00
ارائه مقاله علمی در همایش باستان شناسی زیر آب دراسترالیا با همکاری موسسه سیراف پارس
پژوهش ومقاله در ارتباط با بررسی لنگرها و وزنه های سنگی درکرانه های شمالی خلیج فارس توسط دکترسرناخاکزادمحقق وعضوهیات علمی دانشگاه فلوریدای آمریکا در بندرپرت استرالیاارائه گردید.

به گزارش امواج نیوز و به نقل از روابط عمومی موسسه سیراف پارس، پژوهش ومقاله در ارتباط با بررسی  لنگرها و وزنه های سنگی درکرانه های شمالی خلیج فارس توسط دکتر سرنا خاکزاد محقق وعضوهیات علمی دانشگاه فلوریدای آمریکا در بندرپرت استرالیا ارائه گردید.این پژوهش که باهمکاری مهندس علی موسایی(عضوموسسه مردم نهادسیراف پارس) وهیات مدیره موسسه سیراف پارس موزه تهیه شده بود،موردپذیرش همایش بین المللی باستان شناسی زیرآب( ikuwa)قرارگرفت.
دکتر خاکزاد پیش از این نیز پژوهشی درباره بررسی حدود شهری بندر باستانی سیراف در مناطق ساحلی و زیرآب (استان بوشهر) به انجام رساندند که ماحصل آن انتشار یک مقاله ی ارزشمند در یک ژورنال معتبر آمریکایی بوده است.
این پژوهش, عمدتا با هدف طرح مکرر نام خلیج فارس به جای نام مجعول عربی در جوامع علمی کشورهای جهان انجام شده است.اهمیت این مقاله از آن جهت است که ایران برای نخستین بار قادر به ارائه ی مقاله در این رویداد معتبر جهانی شده است و همچنین این پژوهش برای نخستین بار به کنکاش در مورد لنگرها و وزنه های سنگی با جامعه ی آماری قابل توجه در ایران می پردازد.بررسی اشیاء مورد مطالعه در طی این تحقیق موجب دریافت نگرش دقیق و عمیق برای درک و بازشناسی فرهنگ دریانوردی و صیادی اقوام ایرانی در کرانه های شمالی خلیج فارس خواهد شد. لازم به ذکراست که درپوستراین مقاله آرم موسسه سیراف پارس بعنوان همکاراین تحقیق درج گردیده است.

photo_2016-12-05_08-58-40 photo_2016-12-05_08-58-45 photo_2016-12-05_08-58-55

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=502

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.