تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

استفاده از سرنگ‌های آلوده عامل نخست ابتلا به ایدز در استان بوشهر

  • کد خبر : 510
  • 15 آذر 1395 - 9:07
استفاده از سرنگ‌های آلوده عامل نخست ابتلا به ایدز در استان بوشهر
سه مرکز بهداشتی درمانی پیشگیری خاص برای ایدز در استان وجود دارد و افراد چنانچه با سوال یا مشکلی مواجه شدند می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و تمامی خدمات را به صورت رایگان و محرمانه دریافت کنند.

به گزارش امواج نیوز، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:  سه مرکز بهداشتی درمانی پیشگیری خاص برای ایدز در استان وجود دارد و افراد چنانچه با سوال یا مشکلی مواجه شدند می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و تمامی خدمات را به صورت رایگان و محرمانه دریافت کنند.
دکتر محمد مهدی خواجه‌ئیان افزود: این مراکز خاص در شهرستان‌های بوشهر و برازجان به دلیل بار جمعیتی زیاد و شهرستان عسلویه به دلیل موقعیت مکانی خاص در نظر گرفته‌ شده است.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر اقدامات زیادی در جهت پیشگیری و درمان بیماری ایدز در کشور و استان بوشهر صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به کیت‌های تشخیص سریع اشاره کرد که همکاران ما به کمک آن می‌توانند در دور افتاده‌ترین نقاط استان  اقدامات اولیه تشخیصی را برای افراد انجام دهند.
استفاده از سرنگ‌های آلوده عامل نخست ابتلا به ایدز در استان
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استفاده از سرنگ‌های آلوده عامل نخست ابتلا به ایدز در استان است که بیش از ۷۰ درصد از آمارها را به خود اختصاص داده است.
دکتر خواجه‌ئیان افزود: از دیگر عوامل ابتلا به ایدز در استان می‌توان به  تماس جنسی محافظت نشده، انتقال از مادر به کودک و عوامل ناشناخته اشاره کرد که به ترتیب ۱۳ ، ۱ و ۸ درصد گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین گروه مبتلایان به ایدز در فاصله سنی ۳۴- ۲۵ سال قرار دارند تصریح کرد: تمامی افراد باید از راه‌های انتقال و عدم انتقال این بیماری اطلاع پیدا کنند.
دکتر خواجه‌ئیان  بیان کرد: توصیه می‌شود افراد مبتلا به ایدز نسبت به درمان خود اقدامات لازم را انجام دهند زیرا با انجام درمان مناسب و به موقع، ویروس (HIV) در بدن کاهش یافته و باعث بهبود طول عمر در افراد می‌شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.