تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

کمین پلیس برای موتورگیری / پلیس: ایراد قانونی دارد و مردم گزارش دهند

  • کد خبر : 558
  • 28 آذر 1395 - 12:53
کمین پلیس برای موتورگیری / پلیس: ایراد قانونی دارد و مردم گزارش دهند
پلیس راهور باید برای اصلاح این رویه برخی ماموران که با کمین به دنبال موتورگیری هستند و گلایه های مردمی در این خصوص وجود دارد، باید تمهیدات و اقدامات جدی اتخاذ کند چرا که هم شان پلیس در این نیست و هم تبعات این اقدام موجب تصادف خواهد شد.

امواج نیوز، محراب احمدی: ماموران پشت درخت کمین کرده اند و هرچند لحظه یک بار سرشان را آرام از پشت درخت بیرون می آورند و نیم نگاهی به خیابان می اندازند تا ببینند موتورسیکلتی به آن ها نزدیک می شود یا خیر. کمی بعد با علامتی که بین ماموران رد و بدل شد، متوجه شدند یک موتورسیکلت به آن ها نزدیک می شود و ماموران راهنمایی و رانندگی با سرعت از پشت درخت خارج می شوند و جلوی حرکت موتورسیکلت را می گیرند. راکب موتورسیکلت که شوکه شده بود به هر سختی موتورسیکلتش را متوقف می کند.

چند نمونه دیگر هم به همین صورت توسط ماموران اعمال قانون می شود. شیوه ای که در همین چند موردی شاهد آن بودم به راحتی خطر آفرینی آن محسوس بود؛ چه برای سرنشینان موتور سیکلت ها و چه برای مامورانی که این گونه به توقیف موتورسیکلت های متخلف اقدام می کردند.

این را یکی از شهروندان با ما در میان گذاشته است.

شهروند دیگری هم در تماس تلفنی می گوید: «چند روز پیش در یکی از خیابان های مرکزی شهر تعدادی از ماموران پلیس راهور را دیدم که با فاصله، پشت چندین درخت مخفی شده بودند. لحظاتی بعد که ماموران جلوی یک موتور سوار را که کلاه ایمنی نداشت گرفتند متوجه علت رفتار آن ها شدم. اما این اقدام خیلی خطر دارد چرا که راکب موتورسیکلت از ترس نزدیک بود با خودروهای عبوری تصادف کند. آیا این اقدام قانونی است؟ توقیف موتورسوار متخلف به چه قیمتی؟ لطفا پیگیری کنید.»

پیش از این هم برخی گزارش های مردمی از شهرستان ها درباره این نوع توقیف موتورسیکلت ها به «خلیج فارس» رسیده بود.

کمین ماموران راهور ایراد قانونی دارد

برای پیگیری موضوع و جویا شدن نظر مسئولان، به سراغ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان می رویم.

سرهنگ کشکولی درباره کمین کردن ماموران حین توقیف موتورسیکلت ها به «خلیج فارس» می گوید: به ماموران آموزش های لازم را داده ایم و ظاهر شدن همکاران ما به صورت ناگهانی برای توقیف موتورسیکلت قابل قبول نیست.

وی با درخواست از شهروندان برای اطلاع موارد تخلف ماموران راهور به پلیس تاکید می کند: شهروندان در صورتی که با مواردی از این دست رو به رو شدند موضوع را به شکل حضوری یا شماره نظارت پلیس همگانی (۱۹۷) منتقل کنند تا در این زمینه اقدامات لازم انجام پذیرد.

این مقام انتظامی تصریح می کند: هدف اول پلیس از اجرای این طرح ها پیشگیری از وقوع تصادفات و تخلفات است، اما این اقدام برخی از همکاران در چارچوب پیشگیری قرار نمی گیرد و ایراد قانونی دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که طبق قانون اگر پلیس به هر وسیله نقلیه ای اشاره کند تا متوقف شود، آن وسیله باید دستور پلیس را اجرا کند و اگر فردی از دستور پلیس تمرد کند و از محل متواری شود و در همین حین حادثه ای برایش رخ دهد مقصر خود اوست.

وی تاکید کرد: براساس سیاستی که از چندسال گذشته در استان اجرایی شده، راکبانی که کلاه ایمنی داشته باشند، توقیف نمی شوند که منجر به استفاده بیشتر از این ابزار شده است./ خلیج فارس

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=558

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.