تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

هجوم ریز گردها به آسمان کنگان

  • کد خبر : 569
  • 26 دی 1395 - 11:15
هجوم ریز گردها به آسمان کنگان
با وزش باد و وقوع پدیده ریزگردها در کنگان آسمان این شهر با موجی از هوای خاک‌آلود محو شده است که با افزایش غلظت و شدت گرد و غبار تردد و تنفس شهروندان مشکل و تشخیص فاصله دید برای رانندگان سخت شده است.

به گزارش امواج نیوز، با وزش باد و وقوع پدیده ریزگردها در کنگان آسمان این شهر با موجی از هوای خاک‌آلود محو شده است که با افزایش غلظت و شدت گرد و غبار تردد و تنفس شهروندان مشکل و تشخیص فاصله دید برای رانندگان سخت شده است.
حالا دیگر تنها دود خودروها ، وسایل نقلیه و وجود آلودگی های ناشی از کارخانجات گاز نگران کننده نیست بلکه، باید باران خاک را هم که گاه به گاه بر سر مردم این شهرستان می بارد و سلامتی آنها را تهدید می کند، به این فهرست اضافه کرد.
طبق توصیه های پزشکان ریزگردها در سه گروه کودکان و اطفال، زنان باردار و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی به شدت اثرات سوء به جای می گذاردواین سه گروه در وضعیت هوای ناسالم و گرد و خاک جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند زیرا حساسیت بالای این افراد سبب می شود سریع تر در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا قرار گیرند.
 پزشکان می گویند: تنفس هوای خاک آلود سبب ایجاد و تشدید مشکلات تنفسی می شود و در هوای خاک آلود باید شهروندان هنگام خروج از منزل حتما از ماسک های استاندارد و مخصوص استفاده کنند تا کمتر در معرض عوارض بیماری زای گرد و خاک قرار گیرند.
پس باید توجه داشت که زنان باردار، افراد کهنسال و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی از رفت و آمد در خیابان پرهیز کنند و شهروندان حتی‌ الامکان تا بر طرف شدن این مشکل برای رفت و آمدهای غیرضروری از خانه خارج نشوند.
گذشته از اثرات مخرب ریزگردها بر محیط زیست و منابع طبیعی تاثیر نامطلوبی که تداوم این پدیده بر سلامتی دارد و کیفیت هوای شهرستان  را به سمت نامطلوب تغییر داده است، ضرورت داشتن عزمی جزم و نگاهی مسئولانه بیش از همیشه احساس می شود.
 امروز به استناد آمار ،پدیده ریزگردها بسیاری از شهرستان ها و استان های  کشور را متاثر کرده و اگر دیر بجنبیم، نمی توان کاری از پیش برد و این پدیده رو به گسترش را مهار کرد/ کوگانا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=569

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.