تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024

سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد استان می‌شود

  • کد خبر : 602
  • 07 بهمن 1395 - 13:07
سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد استان می‌شود
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از اواخر وقت روز پنج شنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش امواج نیوز؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی ۲۴ ساعت آینده است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ناپایداری‌های جوی و در پی آن وزش باد بسیار شدید جنوبی، روز جمعه خلیج فارس کاملا مواج و طوفانی باشد.

وی ادامه داد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط پدیده مه و جهت باد شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج نیز بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و از ظهر امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت روز پنج‌شنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود، پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن از روز جمعه آغاز و تا پایان روز یکشنبه به تناوب در نقاط مختلف استان ادامه یابد.

مساعدی افزود: از روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه آینده به تناوب آسمانی ابری در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی تند بادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه آینده به سبب وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای، خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود. توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری اجتناب شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت با توجه به وزش باد شدید در برخی نقاط ایجاد گرد و خاک و در نتیجه کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=602

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.