تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024

تعیین اعضای هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری استان بوشهر

  • کد خبر : 605
  • 10 بهمن 1395 - 12:24
تعیین اعضای هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری استان بوشهر
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر از تعیین اعضای هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش امواج نیوز از بوشهر، خلیل رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی و همچنین ماده چهار و پنج قانون نظارت بر انتخابات، نظارت شورای نگهبان به صورت عام در تمامی مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است.

وی اضافه کرد: بر اساس اصول قانون اساسی و قوانین و مقرارات موجود، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و یکی از وظایف اصلی هیأت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انتخاب هیأت‌های نظارت استان و شهرستان‌هاست.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر گفت: هیأت نظارت انتخابات استان بوشهر، هشتم دی‌ماه توسط هیأت مرکزی نظارت دراستان بوشهر شکل گرفت که یکی از وظایف این هیأت، معرفی اعضای پیشنهادی هیأت نظارت شهرستان های استان به هیأت نظارت مرکزی جهت صدور احکام آن‌ها بود که این کار صورت گرفت.

رضایی یادآورشد: احکام هیأت‌های نظارت شهرستان‌های استان بوشهر صادر گردید که رئیس و مجموعه هیأت شهرستان‌ها که سه نفر هستند معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد ۲۷ نفر از اعضای نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌های استان بوشهر انتخاب شدند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی و سرنوشت‌ساز که بر عهده شورای نگهبان است نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری است و شکل‌گیری این هیأت‌ها می‌تواند از بروز هرگونه تخلف انتخابات جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: مهمترین کاری بر عهده اعضای نظارت بر انتخابات، جلوگیری و پرهیز از تبلیغات زود هنگام است و حتی بر اساس ماده ۶ قانون نظارت بر انتخابات اگر تخلفی صورت گیرد و ورود دستگاه‌های اجرایی در انتخابات وجود داشته باشد یا مسئوولین بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات اگر دخالتی در انتخابات داشته باشند و یا امکانان ارگان‌های دولتی و بیت‌المال له یا علیه کاندیداها استفاده کنند، می‌توانند به فرماندار شهرستان تذکر دهند تا از هرگونه تخلف پرهیز و جلوگیری شود.

رضایی یادآور شد: هر تخلفی که به وجود آید جرم به حساب می‌آید و طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات تخلفات مذکور جرم محسوب شده و بر اساس مقررات با مجرمین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها، معرفی اعضای پیشنهادی هیأت‌های نظارت بخش‌های مستقل تابعه به هیأت نظارت استان و در نهایت پس از بررسی و صدور احکام اعضای هیأت بخش‌های مستقل عملا هیأت نظارت بخش‌های استان نیز شکل می‌گیرد.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر درباره هم‌زمانی برگزاری انتخابات شوراها با ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به این‌که در اردیبهشت سال ۹۶ انتخابات هم‌زمان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود طبق قانون نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عهده مجلس شورای اسلامی بوده و شورای نگهبان و هیأت‌های منتصب به آن هیچ‌گونه دخالت و اعمال نظر بر انتخابات شوراها ندارد./فارس

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=605

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.