تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

کنگان فاقد شهردار/ مهلت قانونی سرپرستی شهرداری تمام شده است

  • کد خبر : 631
  • 17 بهمن 1395 - 11:10
کنگان فاقد شهردار/ مهلت قانونی سرپرستی شهرداری تمام شده است
شهر کنگان در حالی این روزها روزگار خود را می گذراند که با گذشت حدود هشت ماه از استعفای شهردار سابق، مهلت قانونی سرپرستی شهرداری نیز تمام شده است.

به گزارش امواج نیوز، حدود هشت ماه از استعفای شهردار بندر کنگان می گذرد و وضعیت شهرداری و سکان داری آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.
بر اساس این گزارش عبدالله حسینی کنگانی که تقریباً ۹ سال تصدی منصب شهرداری کنگان را بر عهده داشت تابستان امسال به دلیل بیماری که گفته می شود بخشی از آن به دلیل فشارهای سیاسی بوده تصمیم به کناره گیری از این سمت می گیرد اما با گذشت حدود هشت ماه از استعفای وی هنوز وضعیت شهرداری کنگان در بلاتکلیفی به سر می برد.
این بلاتکلیفی تا آنجایی پیش رفت که سفر هفته پیش مصطفی سالاری استاندار بوشهر به شهر کنگان را با حاشیه همراه کرد و جمعی از بازاریان و لنجداران در اعتراض به نامشخص بدون وضعیت شهرداری این شهر مقابل فرمانداری کنگان تجمع کرده و با نشان دادن پلاکاردهایی با مضمون «8 ماه شهردار نداریم» اعتراض خود را به استاندار بوشهر نشان دادند.

بر اساس خبرهای شنیده شده اعضای شورای شهر کنگان مدت هاست اکبر پاریابی رئیس کنونی شورای اسلامی خود را که سابقه حدود ۱۴سال عضویت در شورا را دارد جهت تصدی سمت شهرداری کنگان به استان معرفی کرده اما هنوز سالاری حکم وی را ابلاغ نکرده است.
شهرداری کنگان در حالی این روزها با سرپرستی درستکار معاون سابق کنگانی اداره می شود که طبق ماده ۷۱ قانون تشکیلات شورا، بایستی اعضای شورا و استاندار(در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) در فرصتی حداکثر سه ماهه شهردار خود را انتخاب کنند و در مدت نبود شهردار یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده دار و مسئول اداره امور شهرداری خواهد بود اما اکنون با گذشت حدود هشت ماه از استعفای شهردار سابق، وضعیت شهرداری کنگان هنوز مشخص نشده است.
به نظر می رسد شهرداری کنگان به سرنوشت همسایه خود یعنی نخل تقی دچار شده و این روزها در بلاتکلیفی انتخاب شهردار خود مانده است.
معطلی در انتصاب شهردار کنگان در حالی است که در بسیاری از نقاط کشور و استان شهرداران خود را برای تشکیل ستادهای نوروزی و برنامه های کلان آن آماده می کنند اما این طرف مردم برخی شهرهای جنوب استان از داشتن شهردار در راس مدیریت شهری بی بهره اند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=631

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.