تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

۵۴تخت به ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر افزوده شد

  • کد خبر : 737
  • 25 بهمن 1395 - 13:02
۵۴تخت به ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر افزوده شد
مدیردرمان تامین اجتماعی استان بوشهرگفت: با افزوده شدن 54 تخت به ظرفیت بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در قالب اجرای طرح توسعه ای شمار تخت های این بیمارستان به 274 تخت افزایش یافت.

به گزارش امواج نیوز به تقل از ایرنا، ابراهیم پورحکیمی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان بوشهر و تشریح دستاوردهای سفر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به این استان در بهمن ماه افزود: میانگین هزینه برای احداث یک تخت بیمارستانی در حدود ۱۰ میلیارد ریال است ولی در بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر به دلیل فراهم بودن تمامی زیرساخت ها و بخش های جانبی مورد نیاز افزایش ۵۴ تخت در بخش های ان ای سی یو،سی سی یو و ای سی یو ، جراحی و داخلی با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال انجام شد.
وی یادآورشد:همچنین در این سفر یک دستگاه پیشرفته ام آر آی با اعتبار حدود ۱۰۰میلیارد ریال نیز در بیمارستان سلمان فارسی راه اندازی شد که یکی از دو دستگاه پیشرفته وارد شده به کشور است .
پورحکیمی اظهارداشت: خدمات دستگاه ام.آر. آی در دو بخش سرپایی و بستری صورت می گیرد که هم اکنون تا ۵۰ درصد ظرفیت های بخش سرپایی پذیرش می شوند و مابقی ظرفیت آن نیز بزودی با فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز فراهم خواهد شد.
وی یادآورشد:پیش از راه اندازی دستگاه ام. آر . آی در بیمارستان سلمان فارسی در مواقعی به ناچار برخی از بیماران بستری شده برای نیازی که به دستگاه یاد شده داشتند به بیمارستان قلب بنت الهدی منتقل می شدند که مشکلاتی در بر داشت.
پورحکیمی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی بخش دیالیز نیز از دیگر دستاوردهای سفرمدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان بوشهر است که با راه اندازی این بخش شمار تخت های دیالیز از چهار تخت به هشت تخت افزایش می یابد و در آینده نیز می توان هشت تخت دیگر به ظرفیت این بخش اضافه کرد.
مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.
وی گفت: افتتاح دستگاه سی.تی . اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان سلمان فارسی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاوردهای سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به بوشهر بود.
پورحکیمی در ارتباط با بیمارستان مهر برازجان نیز اظهار داشت: این بیمارستان تا سال گذشته ۳۲ تخته بود که در سفر اخیر دکتر نوربخش به استان بوشهر ۱۰ تخت به ظرفیت آن افزوده شد.
وی ادامه داد: در سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان بوشهر قول مساعدی برای ارتقای بیمارستان تک تخصصی مهر برازجان دشتستان به عمومی گرفته شده است.
وی در ارتباط با درمانگاه تامین اجتماعی دیر نیز گفت: مجوز فعالیت این مرکز در یک مکان اجاره ای جدید صادر شده و همچنین مجوز احداث ساختمان درمانگاه دیر نیز گرفته شده و تا یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
پورحکیمی ادامه داد: با تصویب تشکیلات نیروی انسانی مورد نیاز این درمانگاه زمینه فعالیت آن از یک شیف به دو شیفت ارتقا پیدا می کند که جذب نیروی آن در قالب برگزاری آزمون منطقه ای صورت می گیرد.
وی گفت:درعسلویه نیز با تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و تامین اجتماعی مقرر شد یک مرکز درمانی مجزا از بیمارستان عسلویه در یک محل مناسب و ایمن احداث شود.
پورحکیمی ادامه داد: شمار تخت های بیمارستان نبی اکرم عسلویه هم اکنون ۳۲ تخت شامل بخش های مردان، زنان و زایشگاه است که برنامه ریزی برای افزایش شمار تخت های بیمارستان یادشده در حال انجام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در سفر رئیس سازمان تامین اجتماعی به این استان ۱۴۰ میلیارد ریال از بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بزودی پرداخت می شود.
پورحکیمی یادآورشد: با پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال از بدهی های یاد شده بدهی تامین اجتماعی تا تاریخ پایان تیرماه بطورکامل تسویه شد.
وی بااشاره به رشد ۶۰درصدی شمار تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید در استان بوشهر گفت: این در حالی است که میانگین رشد افزایش تخت ها( تخت های سازمان تامین اجتماعی) در سطح کشور نزدیک به ۵٫۲ درصد بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: در سه سال اخیر ۲۸۰ نفر نیروی جدید برای اشتغال در مراکز درمانی این استان استخدام شده است.
وی بااشاره به اینکه هم اینک سه بیمارستان و هفت درمانگاه در استان بوشهر فعالیت می کنند افزود: دشتی و تنگستان فاقد مراکز درمانی تامین اجتماعی هستند که در شهرستان دشتی زمینه احداث یک درمانگاه در حال فراهم شدن است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت:درحالی که میانگین کشوری از ۱۰۰بیمار نیاز به بستری ۲۴ نفر از مراکز ملکی تامین اجتماعی استفاده می کنند در استان بوشهر این رقم بطور میانگین ۴۳ درصد است که بدون پرداخت هیچگونه وجه خدمات مورد نیاز درمانی را دریافت می کنند.
پورحکیمی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۹۱۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان بوشهر وجود دارد و پارسال ۲هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در بخش درمان افراد زیرپوشش هزینه شد.
وی ادامه داد:با رشد میانگین مراجعات به مراکز تامین اجتماعی در استان بوشهر در سال گذشته سه میلیون و ۲۶۱ هزار نفر پذیرش شدند که دراین بین مرکز درمانی مبعث بوشهر با پذیرش روزانه دوهزار و ۵۰۰ نفر میزبان بیشترین مراجعه های افزاد زیرپوشش به شمار می رود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=737

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.