تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی از بوشهر به تهران منتقل شد

  • کد خبر : 76
  • 09 مهر 1395 - 12:40
قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی از بوشهر به تهران منتقل شد
رییس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور قلب اهدایی یک بیمار مرگ مغزی از این استان به تهران منتقل شد.

به گزارش امواج نیوز، رییس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور قلب اهدایی یک بیمار مرگ مغزی از این استان به تهران منتقل شد.
علیرضا باقری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: به دنبال تصادف موتورسیکلت و مرگ مغزی یک نوجوان ۱۴ ساله به نام "محمدجواد نظری نیا" در شهر خورموج شب گذشته خانواده این بیمار اعضای بدن فرزند خود را اهدا کردند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سن بیمار زیر ۲۰ سال و مناسب اهدا بود با مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی‌های لازم برای برداشت قلب این بیمار انجام شد.
باقری اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت و پیوند قلب به دلیل حساسیتی که دارد باید در کمترین زمان ممکن انجام شود بر همین اساس یک گروه ویژه جراحی برای برداشت قلب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر اعزام شدند.
وی بیان کرد: همچنین تیم پیوند اعضا نیز از شیراز برای برداشتن کبد و دو کلیه اهدایی این بیمار مرگ مغزی نیز به بوشهر آمدند.
باقری اظهار کرد: با تلفیق این دو تیم کار برداشت اعضا ساعت ۰۴:۳۰ بامداد امروز در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام گرفت.
رییس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: باوجوداینکه عمل برداشت قلب برای نخستین بار در استان بوشهر انجام می‌شد اما همه اعضا به‌صورت کامل و سالم برداشت شد.
باقری افزود: با برداشت این اعضا به چهار نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو جان دوباره بخشیده می‌شود.
رییس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور است که قلب بیمار مرگ مغزی از یک استان برداشت و برای پیوند به استان دیگری منتقل می‌شود.
وی یادآور شد: این هفتمین عمل اهدای عضو در استان بوشهر در سال جاری است که با موفقیت انجام‌شده است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=76

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.