تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

بیشترین خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی دشتی و دیر وارد شد

  • کد خبر : 787
  • 13 اسفند 1395 - 13:30
بیشترین خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی دشتی و دیر وارد شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بارندگی‌های سیل‌آسا در استان بوشهر خسارت قابل توجهی به اراضی کشاورزی وارد کرد که بیشترین خسارت به کشاورزان دشتی و دیر وارد شد.

 به گزارش امواج نیوز، محمدتقی منوچهری صبح امروز در نشست بررسی مشکلات سیل‌زدگان استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در  عرصه کشاورزی برخوردار است اظهار داشت: این استان در تولید محصولات صیفی، جالیزی، سبزی‌جات و خرما از قابلیت بالایی برخوردار است که قطب تولید این محصولات در جنوب کشور معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تولید گوجه فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است گفت: سالانه افزون بر ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می‌شود که اراضی دیر و دشتی بیشترین ظرفیت در این عرصه دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های شدید اخیر در استان بوشهر بیان کرد: این بارندگی به زیر ساخت کشاورزی، محصولات آنها و واحدهای دامی استان بوشهر خساراتی وارد کرد.

منوچهری با بیان اینکه بیشترین خسارت در عرصه  کشاورزی به شهرستان دشتی وارد شد افزود: در شهرستان دشتی مزارع صیفی، سبزی، گندم و جو ۲۰ تا ۶۰ درصد و نخیلات و مرکبات، تاسیسات دامداری، مرغداری، کندوهای زنبور عسل، جاده‌های بین مزارع و سیستم آبیاری تحت فشار خسارت‌های وارد شد.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به اراضی و محصولات کشاورزی دشتی خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه  کشاورزان شهرستان دیر بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت دید خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت در استان بوشهر به بخش کشاورزی، محصولات گوجه فرنگی خارج از فصل، محصولات مزارع گندم و پرورش میگو وارد شد.

منوچهری تصریح کرد: جاده دسترسی به مزارع کشاورزی استان بوشهر بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت دیدند که باید در کوتاه‌ترین زمان بازسازی شود./ تسنیم

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=787

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.