تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

استان بوشهر از نظر تولید در رتبه متوسط به پایین قرار دارد

  • کد خبر : 842
  • 05 خرداد 1396 - 18:57
استان بوشهر از نظر تولید در رتبه متوسط به پایین قرار دارد
رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر با اشاره به رکود در واحدهای صنعتی استان بوشهر گفت: همه واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند.

به گزارش امواج نیوز از بوشهر، مشکلات تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف با حضور عضور هیئت مدیره بانک صنعت و معدن در اتاق بازرگانی صنایع و معادن  بوشهر برگزار شد.

در این نشست تولیدکنندگان به افزایش قیمت خرید مواد اولیه ،مشکلات نقدینگی ،فروش نرفتن تولیدات خود و همچنین نوسان قیمت خرید مواد اولیه و عدم ثبات قیمت‌ها اشاره و بر حل مشکلات خود تأکید کردند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی وضعیت محیط کسب و کار در استان بوشهر را  نامطلوب و بدتر از میانگین کشوری دانست و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که استان بوشهر دارد از لحاظ جایگاه کسب و کار نسبت به استانهای جنوبی در موقعیت مناسبی  قرار ندارد و این استان با وجود همه ظرفیت‌های آن در رتبه متوسط به پایین است .

سید کمال الدین شهریاری مهمترین موانع کسب و کار در استان بوشهر را دشواری تأمین مالی از سوی بانکها ،مقررات دست و پاگیر، بی ثباتی بازار مالیات‌ها و ممیزی‌های ناعادلانه خواند.

وی راه برون رفت از این مشکل را مدیریت خلاق تغییر شرایط کسب و کار و تغییراتی دانست که می‌تواند رشد و توسعه منابع انسانی را در برداشته و ثروتهای مادی را تبدیل به  ارزش افزوده و سود آوری کند .

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر  اجرایی شدن سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر به اصول ۲۶ گانه‌ای که مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده‌اند ،تنها به یک اصل اکتفا و اجرا شود مشکلات اقتصادی  قابل حل است .

وی با تأکید بر اینکه تنها اقتصاد است که تعیین کننده قدرت نرم و سخت است خاطر نشان کرد: قدرت نظامی ، فرهنگی و سیاسی هر کشوری در گرو قدرت اقتصادی است و اگر می‌خواهیم کشورمان که تأمین کنتده ۵ درصد ثروت دنیا است به جایگاه اصلی خود دست یابد باید نگاه و تفکرمان به مسائل و مشکلات اقتصادی عوض شود .

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر هم با بیان اینکه دو ماه از سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می‌گذرد اما هنوز دستورالعمل و راهکاری ارائه نشده است گفت: صنعت کشور به سبب تحریم با مشکلاتی چون ورود بی رویه کالای قاچاق ، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ، افزایش سه برابری نرخ دلار مواجه بود که همین عامل سبب  شد تمایل به تولید و سرمایه گذاری کاهش پیدا کند.

محمد عبادی با اشاره به رکود در واحدهای صنعتی استان بوشهر خاطر نشان کرد: همه واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر  توجه به مشکلات واحدهای صنعتی استان بوشهر بیان کرد: اگر واحدهای صنعتی به ۶۰ درصد ظرفیت اسمی دست یابند نه تنها  حل مشکل  نقدینگی این واحدها در پی دارد بلکه  مشکلات اشتغال‌زایی جامعه حل و فصل می‌شود.

به نقل از تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر بر توجه به آموزش مهارتی تاکید کرد و افزود: آموزش مهارتی جویندگان کار باید در راس برنامه‌های استان بوشهر در حوزه اشتغال‌زایی قرار بگیرد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=842

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.