تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024

تب کنگو تاکنون در بوشهر مشاهده نشده است

  • کد خبر : 863
  • 08 خرداد 1396 - 19:15
تب کنگو تاکنون در بوشهر مشاهده نشده است
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر می‌گوید: هر چند این بیماری در استان‌های مختلف کشور دیده شده اما تاکنون موردی در استان بوشهر گزارش نشده است.

به گزارش امواج نیوز از بوشهر، مرتضی بحرانی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است افزود: ناقل این بیماری یک کنه است که برای دام تنها یک تب زودگذر ایجاد می‌کند اما برای انسان خطر‌آفرین است.

وی تصریح کرد: ۴ کشتارگاه سنتی دام در کنگان، دیلم، دشتی و گناوه و یک کشتارگاه نیمه صنعتی در چغادک با رعایت نکات بهداشتی، گوشت سالم به دست مردم می‌رسانند.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه این بیماری با افزایش گرما و رطوبت بیشتر نمایان می‌شود تاکید کرد: تماس با دام آلوده، عدم رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح دام، استفاده از گوشت‌های قاچاق و خرید از مراکز غیر مجاز عرضه گوشت زمینه بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی توصیه کرد: مردم برای اطمینان از مصرف گوشت ابتدا آن‌ را ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال و سپس در سردخانه نگهداری کنند.

بحرانی گفت: مردم در صورت مشاهده علایمی مانند سردرد، تب، گلودرد، خون ریزی دهان و دستگاه گوارش فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=863

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.