تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

عملکرد مراقبین سلامت شهرستان دیر پایش می‌شود

  • کد خبر : 890
  • 21 خرداد 1396 - 18:57
عملکرد مراقبین سلامت شهرستان دیر پایش می‌شود
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: عملکرد مراقبین سلامت طی بازه زمانی ماهانه و فصلی پایش می‌شود.

به گزارش امواج نیوز از دیر، زهرا دریانورد صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی یکسان‌سازی پایش سامانه سیب از مراکز محیطی اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) کار بسیار بزرگی بود که خوشبختانه در سال گذشته عملیاتی شد و با راه‌اندازی این سامانه تمام ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع‌آوری‌شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تأکید بر نظارت و پایش عملکردی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی این طرح گفت: ضروری است همه دست‌اندرکاران این طرح اعم از بازرسین، مراقبین سلامت، سرپرستان مراکز و بهورزان از چگونگی نحوه گزارش‌گیری و استخراج داده‌های عملکردی در سامانه سیب اطلاع داشته و در این زمینه توانمند باشند.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با حضور کارشناسان مجرب این معاونت، کارگاه یک‌روزه آموزشی یکسان‌سازی پایش سامانه سیب از مراکز محیطی را برگزار کرده است تا ضمن پاسخ‌دهی به برخی سؤالات پیرامون این سامانه، نحوه پایش یکسان عملکرد مجموعه مرتبط با سامانه سیب را آموزش دهد.

دریانورد یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر پیش‌تر برای آشنایی پرسنل و آموزش کار با سامانه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی جداگانه برای بهورزان، پزشکان و مراقبین سلامت کرده است.

در این کارگاه آموزشی مسئولین واحدهای گسترش شبکه، سلامت خانواده و سلامت جوانان و نوجوانان شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=890

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.