تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

۵۰ درصد آب روستایی شهرستان کنگان تامین می‌شود‌

  • کد خبر : 975
  • 08 تیر 1396 - 18:37
۵۰ درصد آب روستایی شهرستان کنگان تامین می‌شود‌
رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کنگان گفت: نیاز آبی شهرستان کنگان ۴۰ لیتر در ثانیه است ولی اکنون ۵۰ درصد آن تامین می‌شود که نیاز است منطقه ویژه پارس جنوبی در این عرصه کمک کند.

به گزارش امواج نیوز، علی مهرورز با بیان توزیع آب آشامیدنی در شهرستان کنگان به صورت نوبت بندی است اظهار داشت: این شهرستان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ مشترک آب روستایی است که بخشی از روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه آب روستایی شهرستان کنگان ۴۰ لیتر در ثانیه مصوب شده خاطر نشان کرد:با توجه به  اینکه نیاز آبی شهرستان کنگان ۴۰ لیتر در ثانیه است ولی اکنون ۵۰ درصد آن تامین می‌شود که با توجه به استقرار کارگران پارس جنوبی در روستاهای کنگان نیاز است منطقه ویژه پارس جنوبی در این عرصه کمک کند.
رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کنگان با بیان اینکه ۷ روستا از خدمات شرکت آبفار کنگان بهره‌مند است خاطر نشان کرد: از این تعداد روستا، روستاهای محروم لاورده، لاورگل، شصت‌پیچ و هفت‌چاه بوسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.
مهرورز با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد آب تعیین شده در روستاهای کنگان تامین می‌شود تاکید کرد: با توجه به رشد جمعیت روستایی کنگان با توسعه‌ ناموزون صنعت متاسفانه نیاز آب آشامیدنی روستاهای کنگان بیش از ۲۲ لیتر در ثانیه است.
وی با بیان اینکه ۸ فاز پارس جنوبی در شهرستان کنگان مستقر است تصریح کرد: کمپ‌های کارگری پالایشگاه‌های پارس جنوبی در کنگان، در روستاهای این شهرستان مستقر است که نیاز است منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در تامین آب آشامیدنی و دیگر نیازهای آبی، کارگران پارس جنوبی ساکن در روستاهای کنگان کمک و چاره اندیشی کند.
رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کنگان با اشاره به اجرایی شدن پروژه آب‌ شیرین‌کن سیراف بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه که ظرفیت آن ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است ضمن تامین آب شهرستان جم، آب آشامیدنی روستاهای هم‌جوار سیراف را تامین می‌کند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=975

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.