تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
در پی اعتراض شهروندان:

از آسفالت های بی کیفیت تا چاله های خیابانی

  • کد خبر : 5959
  • 23 مهر 1397 - 15:35
از آسفالت های بی کیفیت تا چاله های خیابانی

کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود. طی ماه های اخیر شاهد آسفالت معابر و کوچه های شهر توسط شهرداری بوده ایم که این به نوبه خود قابل ستایش است.

اختصاصی امواج نیوز، طی سال های اخیر مشکلات مربوط به معابر شهری در بیشتر شهرهای کشورمان از جمله مسایلی بوده است که شهرداری ها با آن دست به گریبان بوده اند و لازمه آن اقدام اساسی مدیریت شهری در این مورد است. سوال اینجاست آیا تا کنون آسفالت خیابان ها و معابر کیفیت و دوام و پایداری لازم را داشته است؟ همچنین علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت معابر شهر، شرکت های حفار چه مقدار در تخریب آسفالت شهر سهیم هستند؟
از این سر خیابان تا آن سرش را که نگاه کنی به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد؛ جاهایی آسفالت کنده شده و کمی جلوتر آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته‌اند که شبیه دست‌انداز بلندی برای خودروها شده است.

این حفاری ها تمامی ندارد
کنده کاری خیابان ها و پیاده روها تمامی ندارد؛ یک روز لوله آب فلان منطقه می ترکد، یک روز کابل های برق فلان منطقه مشکل پیدا می کند، یک روز اداره گاز می خواهد به لوله های فلان منطقه سرکشی کند، یک روز هم شرکت مخابرات کابل برگردان دارد و این حفاری های وقت و بی وقت مهم ترین دشمن آسفالت خیابان هاست، این مشکل هم سر دراز دارد و برای دیروز و امروز نبوده و نقصی است که به زیرساخت های شهری برمی گردد.عبور تاسیسات شهری مانند آب، برق، گاز، تلفن و… از زیر خاک موجب شده هیچ آسفالت تازه ای بیشتر از چند ماه دوام نیاورد، چون به هر حال یکی از این شرکت های خدماتی به هزار و یک دلیل می خواهد زمین را بکند تا به تاسیسات زیر خاک دست پیدا کند.
اما مشکل بزرگ تر نبود هماهنگی میان این سازمان ها با شهرداری هاست که هنگام حفاری خیابان ها زمان تعمیر مجدد آن را افزایش می دهد؛ هنوز حفاری شرکت آب و فاضلاب تمام نشده و آسفالت ریخته شده روی سطح خیابان یا پیاده رو خشک نشده که نوبت شرکت گاز است که به دلیل یک مشکل فنی دوباره آسفالت خیابان را بکند تا به لوله ها دسترسی پیدا کند و این طور می شود که عمر آسفالت صاف فلان خیابان و کوچه به یک سال هم نمی کشد.

بعضی فرعی ها و کوچه ها فراموش شده است
نکته ای که قابل تأمل است و اعتراض شدید شهروندان را در پی دارد، تبعیض اجتماعی روا داشته شده از ناحیه شهرداری کنگان در حق شهروندان است. برخی کوچه ها و خیابان های فرعی ظاهرشان نشان می دهد که انگار سال هاست رنگ آسفالت به خود ندیده است؛ اما کمی آن طرف تر شهرداری، خیابان اصلی را گاهی در طول سال چندبار آسفالت ریزی می کند؛ چرا؟
این گلایه شهروندانی است که از بی توجهی شهرداری به وضع آسفالت مسیر کوچه و محله شان می گویند؛ آنها فکر می کنند شهرداری، خیابان های اصلی را که بیشتر توی چشم هستند، آسفالت می کنند، اما سالی یکبار هم به کوچه و خیابان های فرعی سری نمی زنند.

هر چند با وجود شهردار جدید، چهره قدیمی شهر را به فراموشی برده ایم و شهری جدید و با ظاهری بروز  را تجربه کرده ایم اما اینجاست که گزارشات مردمی و تصاویر مستند سایت خبری حاکی از بی کیفیت بودن زیر ساخت و خرابی زود هنگام بعضی از معابر، لکه گیری های غیر استاندارد را به گوش ما می رساند. درخواست های که شاید برای این شهر زیبا دور از انتظار نیست.
خدمات خوب بخش عمرانی شهرداری بر کسی پوشیده نیست ولی این امر کافی نیست و ما خواستار دقت نظر و توجه مسئولین مربوطه به موارد یاد شده برای بالا بردن رضایت شهروندان هستیم.

خبرنگار: نوید کاردان

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5959

ثبت دیدگاه

  1. با تشکر از شما
    لطفاً خ معلم فرعی ۱۳ هم رسیدگی شود…

  2. تا زمانی که شهرداری با تعمیر گاه های جلوبندی قرارداد داره همینه ایجاد کار از شهرداری تعمیر با جلوبند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.