تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024

لزوم جمع آوری لاشه لنج های فرو رفته در اسکله کنگان

  • کد خبر : 1245
  • 07 مرداد 1396 - 9:24
لزوم جمع آوری لاشه لنج های فرو رفته در اسکله کنگان
عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان گفت: لنج های سوخته به کف این اسکله رفته اند و ممکن است مشکلاتی را برای تردد لنج های دیگر ایجاد کنند.

به گزارش امواج نیوز ، پس از آتش سوزی بزرگ در اسکله کنگان، تعداد زیادی از شناورهای بزرگ و کوچک که دچار حریق شدند به کف اسکله فرو رفتند.
یکی از مشکلاتی که هم اکنون لنج های زیر بار و در حال تردد را تهدید می کند، وجود لاشه این لنج ها در اسکله است که می تواند موجب برخورد و آسیب رساندن و حتی غرق شدن لنج در حال حرکت کند.
اسکله چند منظوره سومین شهر پرجمعیت استان بوشهر یعنی کنگان، همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولین شهرستانی و به خصوص استانی و کشوری است.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: اسکله کنگان هم اکنون نیازمند توجه ویژه از جانب مسئولین است.
وی افزود: با توجه به آتش سوزی که در این اسکله رخ داد، لنج های سوخته به کف این اسکله رفته اند و ممکن است مشکلاتی را برای تردد لنج های دیگر ایجاد کنند.
عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان گفت: لنجِ دارای بار که در نوبت تخلیه منتظر مانده بود در آتش سوزی سوخت و لاشه ان در وسط اسکله به گل نشست.
محیسن تصریح کرد: چنانچه لنج های در حال تردد با لاشه این لنج به گل نشسته برخورد کنند، می تواند موجب شکستن آن لنج ها و نهایتا غرق شدن و خسارتی دیگر شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قول ۲ روزه ای که مسئولین برای جمع آوری لاشه های لنج ها دادند، امروز حدود یک هفته از این ماجرا می گذرد و این لاشه ها همچنان تهدیدی برای لنج های تجاری و صیادی در حال تردد می باشند.
منتظریم لنجداران موتورهای سالم شناور خود را از کف اسکله خارج کنند
فرماندار شهرستان کنگان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: دلیل تاخیر در جمع اوری لاشه لنج های درون اسکله کنگان این است که لنجداران بتوانند احیانا موتور لنج خود را از این لاشه ها جدا کنند.
وی افزود: در صورت سالم بودن موتور لنج ها، صاحب لنج ضرر کمتری متحمل می شود.
یوسفی گفت: در صورتی که اداره کل بنادر اقدام به جمع آوری لاشه لنج ها کند، بدلیل اینکه لاشه ها را یکجا جمع می کنند، طبیعتا موتور این شناورها نیز سالم نخواهد ماند / ثلاث – مصطفی صفایی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=1245

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.